وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه 15 هزار تخت در ایران بیش از 50 سال قدمت دارد، اظهار كرد: در حال حاضر برای نیمی از آنها، پروژه تعریف شده است و برای مابقی هم پیشنهادی به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال كردیم.

دكتر كامران باقری لنكرانی در پایان بازدید از بیمارستان شهید بهشتی قم، راه اندازی این بیمارستان را از پروژه‌های مهم كشور دانست و افزود: این طرح نسبت به خیلی از پروژه‌ها از سرعت خوبی برخوردار است.


وی با اشاره به تخصیص 20 درصدی اعتبارات عمرانی به استان‌ها گفت: به دلیل اهمیت پروژه بیمارستانی شهید بهشتی، میزان اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به قم 60 درصد بوده است.


وزیر بهداشت از صرف 20 میلیارد تومان هزینه برای بازسازی و تجهیز بیمارستان شهید بهشتی قم خبر داد و گفت: تا كنون بیش از 12 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات شده است و 7، 8 میلیارد تومان نیز صرف ساختمان، ابنیه و تاسیسات شده است.


وی با اشاره به وجود مشكلات جذب اعتبارات در وزارت بهداشت گفت: تلاشهایی در جهت جذب اعتبارات از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر انجام شده كه امید است پیگیری شده و در زمان معمول به نتیجه برسد.


وزیر بهداشت با تاكید بر قطبی كردن بیمارستان شهید بهشتی قم به بخشهای مختلف این بیمارستان از قبیل CCU و ICU، آنژیوگرافی، سی تی اسكن، رادیوتراپی و ... اشاره كرد و گفت: این بیمارستان امسال به طور قطع عملیاتی میشود.


باقری لنكرانی خاطر نشان كرد: افتتاح رسمی بیمارستان زمانی است كه بتواند كل سرویس‌ها را ارائه دهد.


وی ادامه داد: این بیمارستان از آن دسته بیمارستان‌هایی است كه با توجه به گسترش دانشگاه علوم پزشكی و تاسیس دوره‌های تحصیلات تكمیلی و نیز دستیاری بالینی به تناسب راه اندازی هر یك از دوره‌ها، امكانات مورد نیاز آن دوره اضافه شود.


وزیر بهداشت با اشاره به تخصیص یك میلیون یورو به بخش آموزش دانشگاه علوم پزشكی گفت: با توجه به اینكه مدل پیش‌بینی ما این است كه تجهیزات خریداری شده، جوابگوی بیمارستان فوق تخصصی است، یك سری تجهیزات رشته‌های آموزشی نیز به آن اضافه می‌شود.


دكتر لنكرانی در ادامه با تاكید بر كیفیت در ساخت و ساز بیمارستان‌ها گفت: امسال 580 میلیارد تومان تملك داریم كه ساخت و ساز بیمارستانی و تجهیزات هم جزئی از آن است.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص فوت هشت نوزاد در بیمارستان‌های تهران طی یك روز گفت: مرگ دو نوزاد تصادفی بوده، یك مورد مشكل مغزی داشته و پنج نوزاد هم نارس بوده اند كه فوت شش نوزاد در روز چیز عجیبی نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha