معاون آموزشی و پژوهشی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری مانور سراسری مبارزه با اعتیاد توسط جوانان هلال احمر در سراسر کشور، تشکیل زنجیره انسانی و به پرواز درآمدن فانوس‌ها و بادکنک‌هایی با شعار «نه به اعتیاد» خبر داد.

سلامت نیوز: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری مانور سراسری مبارزه با اعتیاد توسط جوانان هلال احمر در سراسر کشور، تشکیل زنجیره انسانی و به پرواز درآمدن فانوس‌ها و بادکنک‌هایی با شعار «نه به اعتیاد» خبر داد.

امیر معتمدی در گفت‌وگو با فارس از امضای تفاهم نامه سازمان جوانان هلال احمر با ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: یکی از مفاد این تفاهم نامه، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و آموزش جوانان هلال احمر به عنوان مربی برای مقابله با اعتیاد است که امسال در 12 استان کشور برگزار می شود.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در این تفاهم نامه اجرای برخی برنامه‌های عمومی در سطح جامعه به منظور اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز پیش بینی شده است که در این راستا همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر (5 تا 15 تیر ماه) مانور سراسری مبارزه با اعتیاد توسط جوانان هلال احمر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس، روز پنجم تیر ماه جوانان هلال احمر در میادین اصلی مراکز استان های کشور، زنجیره انسانی تشکیل داد شده و فانوس‌ها و بادکنک‌هایی را با شعار «نه به اعتیاد» و « به تندرستی بیاندیشیم» به آسمان رها می‌کنند به امید اینکه این بلای خانمان سوز از جامعه ما رخت بربندد.

معتمدی هدف از این کار را تشکیل کمپین و کارزاری برای مبارزه با اعتیاد در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: امسال برای نخستین بار، مانور سراسری اعتیاد فقط در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و از سال‌های آینده در تمامی شعب هلال احمر در کشور برگزار خواهد شد.

به گفته وی در هفته مبارزه با مواد مخدر، هلال احمر استان‌ها می‌توانند برخی برنامه‌های ابتکاری مانند برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی شامل شرکت در نماز جمعه، پیاده روی، کوهنوردی و مسابقه نقاشی با شعار «نه به اعتیاد» را برگزار کنند.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در این مانور، اکیپ‌های طرح سحاب در سطح جامعه حضور یافته و نسبت به خطرات اعتیاد و مواد مخدر بویژه در بین جوانان اطلاع رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف این سازمان آگاه سازی جوانان نسبت به مسایل عمده تهدید کننده سلامت است، اظهار داشت: یکی از عوامل تهدید کننده سلامت جوانان، بحث اعتیاد و مواد مخدر است که متاسفانه در جامعه ما شیوع بالایی دارد.

معتمدی از دیگر وظایف این سازمان را نجات زندگی انسان‌ها خواند و گفت: سازمان جوانان هلال احمر قصد دارد با آموزش و اطلاع رسانی جوانان عضو هلال احمر و سایر جوانان جامعه را نسبت به خطرات مواد مخدر و اعتیاد آگاه سازد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha