تا 15 درصد معتادان بهبود یافته به دلیل طرد شدن از جامعه، بی خانمان هستند و بیش از 60 درصد آنها بعد از پاکی دوباره به سمت مواد می روند.

افزایش 16 درصدی زنان معتاد نسبت به سال گذشته

سلامت نیوز: 10 تا 15 درصد معتادان بهبود یافته به دلیل طرد شدن از جامعه، بی خانمان هستند و بیش از 60 درصد آنها بعد از پاکی دوباره به سمت مواد می روند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از افزایش 16 درصدی زنان معتاد در سال 93 نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، شهیندخت مولاوردی امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزارشد، گفت: 3/9 درصد معتادان کل کشور زنان هستند که این مساله می تواند همسران و کودکان آنها را در معرض تهدید قرار دهد.

وی بر لزوم توجه ویژه به زنان معتاد تاکیدکرد و افزود: 65 درصد همسر آزاری، 55 درصد طلاق، 30 درصد کودک آزاری، 25 درصد قتل و 23 درصد نزاع و خشونت ها بر اثر توزیع، مصرف و قاچاق مواد مخدر است که زندگی زنان را متاثر می کند.

مولاوردی با اعلام افزایش 16 درصدی زنان معتاد در سال 93 نسبت به سال گذشته، گفت: 10 تا 15 درصد معتادان بهبود یافته به دلیل طرد شدن از جامعه، بی خانمان هستند و بیش از 60 درصد آنها بعد از پاکی دوباره به سمت مواد می روند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن ابراز نگرانی از افزایش میزان اعتیاد و مصرف مواد صنعتی و روانگردان ها در بین دختران و زنان گفت: به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی و رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه صیانت اجتماعی، بتوان از این شرایط بهره لازم را برد.

مولاوردی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه هایی در معاونت امور زنان و خانواده، از تشکیل کارگروه زنان بهبود یافته از اعتیاد خبر داد و گفت: امیدواریم با حمایت های لازم بتوان از قربانی شدن این زنان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه پدیده زنانه شدن سرپرست خانوار را پیش رو داریم، افزود: طبق یافته های سرشماری نفوس و مسکن در سال 92، 1/12 خانواده های ایرانی دارای سرپرست زن هستند و این رقم در سال 85، 5/9 درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha