دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 114693

یتامین E، انسان را از مبتلا شدن به آلزایمر حفظ می‌کند چون اثرات حفاظتی در برابر اختلالات حافظه دارد.

سلامت نیوز: ویتامین E، انسان را از مبتلا شدن به آلزایمر حفظ می‌کند چون اثرات حفاظتی در برابر اختلالات حافظه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ویتامین E دارای اثرات حفاظتی در برابر اختلال حافظه در افراد مسن است؛ به طور کلی این ویتامین در روند حفظ حافظه سودمند است و جزو هشت مولکول به نام «توکوفرول و توکو تریئنولز» است و به خاطر خواص آنتی اکسیدانی که دارد، شناخته شده است.

مطالعات اخیر توسط تیم فنلاندی نشان می‌دهد که این ویتامین قادر است عملکرد بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف را کاهش دهد و مطالعات دیگر نقش آن را در مکانیسم حافظه بررسی کرده است؛ این مطالعه بر روی افراد بالای 65 سال به مدت هشت سال صورت گرفت.

محققین می‌گویند: این ویتامین واقعاً مفید است و در آزمایشات انجام شده به نظر می‌رسد کسانی که بالاترین سطح ویتامین E در اشکال مختلف به بدنشان رسیده است، کمتر دچار مشکلات حافظه شده و رنج می‌برند؛ ما متوجه شدیم یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین E برای رسیدن به این منظور کافی است.


مقادیر زیادی ویتامین E در روغن‌های گیاهی مانند جوانه گندم، آفتابگردان، زیتون، بادام زمینی، کلزا، سویا، آجیل مانند گردو، فندق، بادام ... و مارگارین و غلات سبوس دار وجود دارد؛ این ویتامین در جگر، تخم مرغ، شیر و کره، ماهی چرب و برخی از سبزیجات سبز مانند اسفناج، شاهی، کلم بروکلی و کلم بروکسل نیز وجود دارد.

مصرف روزانه آن به مقدار 12 میلی‌گرم توصیه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha