مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی گفت: تمامی بدهی‌های این سازمان به مراکز طرف قرارداد و دانشگاهی تا پایان سال ۹۲ تسویه شده و هیچگونه بدهی به این مراکز وجود ندارد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی گفت: تمامی بدهی‌های این سازمان به مراکز طرف قرارداد و دانشگاهی تا پایان سال ۹۲ تسویه شده و هیچگونه بدهی به این مراکز وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سیدتقی نوربخش به اتفاق هیأت همراه در نشستی که با حضور فرماندار، نماینده مردم شهر قدس در مجلس شورای‌اسلامی، اعضای شورای شهر و دیگر مقامات این شهرستان در محل فرمانداری شهر قدس برگزار شد، ضمن بیان این خبر افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که بدون وابستگی به بودجه عمومی کشور، به جمعیتی حدود 39 میلیون نفر بیمه‌شده، خدمات درمانی و بیمه‌ای ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 92، 33 هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این میزان معادل یک‌چهارم بودجه عمومی کل کشور است از این‌رو سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان هزینه و درآمدی است.

نوربخش گفت: بودجه مصوب سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری نیز 46 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه 192 هزار میلیاردی کل کشور نیز یک‌چهارم آن را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین‌اجتماعی افزود: با وجود این مشکلات، سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش بیمه‌ای و درمانی خدمات قابل توجهی به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش حقوق مستمری‌های این سازمان در سال‌جاری 25 درصد بود و از فروردین‌ماه پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: این سازمان در بخش درمان، طبق قانون از طریق خرید خدمت یا مراکز ملکی به بیمه‌شدگان خود انواع متنوع خدمات درمانی را ارائه می‌کند.

وی افزود: بالا بردن اعتبار دفترچه‌های درمانی در کل کشور با توجه به گردش نقدینگی کمک قابل‌توجهی به نظام سلامت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد طرحی ایجاد کند تا مستمری‌بگیران درصورت مراجعه به مراکز دانشگاهی بدون پرداخت 10 درصد فرانشیز، به صورت رایگان درمان شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: به زودی با امضاء تفاهم‌نامه‌ای با وزارت مسکن و شهرسازی، طرح مسکن امید اجرا خواهد شد و مستمری‌بگیران و حداقل‌بگیران از آن بهره‌مند می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha