: مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی، ضمن جدی خواندن مبحث قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی، برنامه‌های وزارت بهداشت برای مبارزه و کنترل این پدیده را تشریح کرد.

سلامت نیوز: مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی، ضمن جدی خواندن مبحث قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی، برنامه‌های وزارت بهداشت برای مبارزه و کنترل این پدیده را تشریح کرد.

مهندس سید حسین صفوی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح برنامه‌های پیش بینی شده برای مبارزه و کنترل مبحث قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: مصوبه اخیر مجلس در زمینه قانون قاچاق، امکان بسیار خوبی را برای برخورد جدی با متخلفان در حوزه تجهیزات پزشکی فراهم کرده است. آیین نامه این موضوع تنظیم شده و بر اساس این آیین نامه، اقدامات فوری را در قبال افرادی که کالای قاچاق را به مراکز درمانی عرضه می‌کنند، انجام خواهیم داد.

وی افزود: بازرسان ما به صورت روزانه به مراکزمراجعه و نظارت‌ها و کنترل‌های لازم را انجام می دهند و در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای جدی صورت می گیرد. بر اساس قانون، حتی این اجازه به ما داده شده که درخواست انحلال واحد عرضه کننده کالای قاچاق را برای طولانی مدت و همچنین سلب اجازه فعالیت برای هیات مدیره شرکت مربوطه را داشته باشیم. چنین ظرفیت‌هایی به پیشگیری از قاچاق کمک می‌کند.

صفوی اقدامات انجام شده در جهت قیمت گذاری تجهیزات و همچنین ساماندهی شبکه توزیع را یادآور شد و گفت: بی تردید این اقدامات صرفه جویی‌های ارزی را برای کشور به دنبال خواهد داشت که نهایتا به کاهش هزینه‌های درمان و همچنین پوشش بهتر بیمه‌ها منجر خواهد شد.

وقتی دست واسطه‌ها از عرصه تجهیزات پزشکی کوتاه می‌شود...
وی ضمن جدی خواندن موضوع قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی گفت: هرچند قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی، دست بسیاری از واسطه‌ها را از این حوزه کوتاه می‌کند، اما اگر شبکه توزیع اصلاح نشود، ممکن است در طولانی مدت مشکلاتی متوجه حوزه تجهیزات پزشکی شود. موضوع قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی جدی است و اگر شبکه توزیع ساماندهی و شفاف نشود، خطر تزریق کالاهای نامرغوب و با کیفیت پایین به بازار و ایجاد مشکل برای بیماران وجود دارد. به این منظور نیز برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

صفوی بر لزوم افزایش سطح دانش فعالان در شبکه توزیع تجهیزات پزشکی تاکید کرد و افزود: ساماندهی شبکه توزیع و تعریف مسوولین فنی آگاه و توانمند، کمک خواهد کرد که مراکز درمانی کالای قاچاق خریداری نکنند و به این ترتیب عرصه برای فعالان قاچاق تنگ‌تر شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha