سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

اغلب افراد احساس دلشوره و دلهره خود را ناشی از اختلال اضطرابی می‌دانند اما این احساس گاهی می‌تواند ناشی از بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ای چون پارکینسون و ام‌.اس باشد.

دلشوره از علائم پارکینسون است

سلامت نیوز: اغلب افراد احساس دلشوره و دلهره خود را ناشی از اختلال اضطرابی می‌دانند اما این احساس گاهی می‌تواند ناشی از بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ای چون پارکینسون و ام‌.اس باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان در بررسی‌های خود به ارتباطات اعصاب بین روده و مغز برخورد کردند که موجب می‌شوند احساس دلشوره در فرد به وجود آید و این حس ناخوشایند می‌تواند با بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ای نظیر پارکینسون و ام‌.اس و همچنین دیگر اختلالات روانی مرتبط باشد.

دکتر «آنتون امانوئل» از کالج دانشگاهی لندن و بیمارستان ملی عصب‌شناسی گفت: روده و مغز، ترکیب شیمیایی عصبی - مشترک و با یکدیگر تعامل دارند و به همین دلیل زمانی که احساس استرس و ترس دارید دچار مشکلات گوارشی می‌شوید. در این بررسی آمده است بیماری مغزی می‌تواند به دلیل وجود مشکل در روده بروز کند زیرا این سیگنال‌ها در جهت عکس نیز فرستاده می‌شوند.

به گفته متخصصان در مبتلایان به بیماری پارکینسون شروع این عارضه که «رشد بیش از حد باکتری روده کوچک» نامیده می‌شود، شایع‌تر است. از جمله علائم این بیماری اسهال، نفخ و درد شکمی است. همچنین نمی‌توان تعداد دقیق مبتلایان به این بیماری را اعلام کرد زیرا اغلب تشخیص داده نمی‌شود یا با سندرم روده تحریک‌پذیر اشتباه گرفته می‌شود. به گفته متخصصان، باکتری عامل این اختلال گوارشی ممکن است مواد شیمیایی تولید کند که بر اعصاب روده تاثیر می‌گذارند و با آسیب رساندن به مغز موجب بروز پارکینسون یا ام.اس می‌شوند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دکتر امانوئل گفت: اکنون تصور می‌کنیم ابتلا به این نوع از بیماری‌های عصبی با وضعیت خاصی از روده ارتباط دارد که به عوامل بیماری‌زا اجازه می‌دهد به جریان خون راه پیدا کنند و در نتیجه در بدن واکنش آنتی‌بادی بروز می‌کند. پس از آن ممکن است عوامل بیماری‌زا به صورت مستقیم و یا سیستم ایمنی به صورت غیرمستقیم به بافت عصبی آسیب برسانند. در نهایت نیز اعصاب آسیب‌دیده این سگینال‌های مخرب را به مغز منتقل می‌کنند و مشکلات مغزی - عصبی بعدی را به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha