رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بسته بیماران صعب‌العلاج به علت پیچیدگی طرح هنوز اجرایی نشده است گفت: طرح تحول نظام سلامت سبب شده مردم دیگر نگرانی از بابت هزینه‌ها نداشته باشند.

بسته بیماران صعب‌العلاج اجرایی نشده است

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بسته بیماران صعب‌العلاج به علت پیچیدگی طرح هنوز اجرایی نشده است گفت: طرح تحول نظام سلامت سبب شده مردم دیگر نگرانی از بابت هزینه‌ها نداشته باشند.

علی جعفریان در گفت‌وگو با فارس آخرین وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در تهران و مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه را تشریح کرد.

وی گفت: بسته‌های طرح تحول سلامت شامل کاهش پرداختی بیماران و تأمین همه ملزومات بیماران توسط بیمارستان، ارتقاء ویزیت، متخصص مقیم، ارتقای خدمات بستری (هتلینگ) و ترویج زایمان طبیعی در خرداد عملیاتی شد و در تمام بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به اجرا درآمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: حاصل تلاش مستمر همکاران ما در تمام سطوح اعم از ستادی و محیطی و فعالیت بی‌وقفه گروه پزشکی، گروه پرستاری، پرسنل بیمارستانی و کارکنان پشتیبانی اجرای این طرح بزرگ و تأثیرگذار در کیفیت خدمات درمانی به نحو مطلوب بود.

وی یادآور شد: این طرح که بر مبنای یک تغییر نگرش در ارائه خدمات است برای جبران خللی که در طول سال‌ها به علت عدم تأمین منابع در این عرصه روی داده تهیه شده است و علیرغم پیچیدگی‌های متعدد به خصوص در بیمارستان‌های بزرگ و ارجاعی دانشگاه با موفقیت در حال اجراست.

جعفریان به مشکلات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: روشن است که مشکلاتی در این مسیر وجود دارد و مواردی برخلاف دستورالعمل‌های ابلاغی اتفاق می‌افتد که باید آنها را اصلاح کرد اما خوشبختانه تعداد این موارد نسبت به مراجعات بسیار محدود است.

به گفته وی، اجرای این طرح باعث شد که عموم بیماران در زمان بستری نه برای تأمین ملزومات نگران باشند و نه دغدغه هزینه‌های درمان را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: این هدفی است که سال‌ها نظام سلامت آرزوی دستیابی به آن را داشت. البته بسته بیماری‌های صعب‌العلاج با توجه به پیچیدگی‌های بیشتر هنوز اجرایی نشده و طبعاً ارائه خدمت به این گروه از بیماران هنوز با مشکلاتی روبه‌رو است.

وی با اشاره به بسته بهداشت طرح تحول نظام سلامت گفت: اهمیت بهداشت در ارتقای سلامت بر کسی پوشیده نیست اما عملیاتی کردن این هدف موضوعی پیچیده و مشکل است که قسمت عمده‌ای از آن هم به عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت بر می‌گردد.

جعفریان افزود: امیدوارم طرح تحول بهداشت بتواند حرکت جدیدی در عرضه خدمات بهداشت و سلامت برای مردم در پی داشته باشد که البته با توجه به ماهیت کار و نقش عمده مردم در ارتقاء سلامت که در شعار خود مراقبتی نهفته است زمان بر خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که عواملی مانند چاقی، مصرف سیگار، مصرف زیاد نمک، مصرف اندک میوه و سبزی و کم تحرکی از علل عمده بیماری‌های منجر به مرگ هستند و باید برای کاهش این عوامل تلاش کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha