رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از بررسی موضوع مقابله با پارازیت‌ها در هیات وزیران خبر داد و گفت: موضع سازمان حفاظت محیط زیست در قبال جنگل تراشی و تغییر کاربری زمین‌ها شفاف بوده و در راستای این مهم قوانین منسجمی در حال تنظیم است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از بررسی موضوع مقابله با پارازیت‌ها در هیات وزیران خبر داد و گفت: موضع سازمان حفاظت محیط زیست در قبال جنگل تراشی و تغییر کاربری زمین‌ها شفاف بوده و در راستای این مهم قوانین منسجمی در حال تنظیم است.


معصومه ابتکار در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری تشکیل کمیته‌ای در وزارت ارتباطات برای بررسی موضوع پارازیت‌ها، گفت: در این رابطه جلساتی با مسئولان و کارشناسان در ارتباط با امواج و پارازیت‌ها داشته‌ایم و همچنان پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه بررسی موضوع امواج و پارازیت‌ها در وزارت ارتباطات با ابهاماتی چون چگونگی اندازه‌گیری، منابع، آثار و عوارض آن و بحث ابعاد مختلف موضوع همراه است، افزود: تا زمانی که ابهامات این موضوع مشخص نشود نمی‌توان گامی در راستای مقابله با پارازیت‌ها برداشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در جلسه با مسئولان وزارت ارتباطات به این نتیجه رسیدیم که موضوع بررسی پارازیت ها و راه مقابله با آن در سطح وزرا با تشکیل جلسه بررسی شود.


موضع سازمان حفاظت محیط زیست در قبال جنگل تراشی و تغییر کاربری زمین‌ها مشخص است

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه برنامه سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی چیست، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بارها مواضع خود را در این باره گفته این سازمان با بهره برداری تجاری از جنگل‌های طبیعی کشور حتی با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مخالف است و آن را بر خلاف مصالح عمومی کشور می داند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم مقررات جدی‌تری را در خصوص جلوگیری از پدیده تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی وضع کنیم تا بدین ترتیب جلوی چنین پدیده‌هایی را گرفته و ساماندهی چنین اموری را به دست بگیریم.

ابتکار با بیان اینکه جنگل تراشی علت بروز سیل در بسیاری از نقاط کشور است، افزود: با ورود سازمان محیط زیست به این مهم خسارات بلایای طبیعی نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: خوشبختانه اقداماتی در راستای جلوگیری از جنگل تراشی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در کشور در حال انجام است که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح کاداستر، اعلام مقررات مالی و مالیاتی و تشدید نظارت‌ها اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha