روانشناسان انگلیسی می‌گویند: افراد مبتلا به بیماری‌های روانی بیش از آن که مرتکب خطا و اعمال خشونت‌بار شوند، خود قربانی خشونت می‌شوند.

بیماران روانی بیشتر قربانی خشونت می‌شوند

سلامت نیوز: روانشناسان انگلیسی می‌گویند: افراد مبتلا به بیماری‌های روانی بیش از آن که مرتکب خطا و اعمال خشونت‌بار شوند، خود قربانی خشونت می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این گروه از روانشناس با انتشار مقاله‌ای در این خصوص در مجله «لانست» و ضمن ابراز امیدواری نسبت به تغییر رویکرد و نگرش اجتماعی نسبت به بیماران روانی بیان کردند: این بیماران 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد که به قتل برسند. در این بررسی اطلاعات مرتبط با 1500 مورد قتل در فاصله سال‌های 2003 تا 2005 میلادی در انگلیس و ولز ارزیابی و مشخص شد که افراد مبتلا به بیماری‌های روانی 2.5 برابر بیش از افراد سالم به قتل رسیده‌اند. همچنین بسیاری از این قربانیان که به اختلالات روانی مبتلا هستند به دست افراد مبتلا به انواع دیگری از این اختلالات و بیماری‌ها به قتل رسیده‌اند.

به گفته کارشناسان، بیش از یک‌سوم افراد براین‌باورند که بیماری‌های روانی موجب می‌شوند فرد بیشتر اقدام به خشونت کند. اما واقعیت این است که مبتلایان به بیماری‌های روانی نمی‌توانند خطر زیادی را متوجه دیگران کنند بلکه اغلب خودشان قربانی خشونت می‌شوند.

این گروه از روانشناسان انگلیسی می‌گویند: در جدیدترین بررسی خود دریافتیم مبتلایان به بیماری‌های روانی پنج برابر بیش از دیگر افراد جامعه احتمال دارد قربانی اذیت و آزار شوند.

به گزارش مدیکال دیلی، «بث مورفی»، از کارشناسان این مطالعه گفت: در حال حاضر هرچه بیشتر بتوانیم درباره این بیماری‌ها اطلاع‌رسانی صحیح انجام داده و باورهای غلط مردم را در مورد این بیماران تغییر دهیم، ننگ اجتماعی مرتبط با این بیماری‌ها به تدریج کمتر خواهد شد و در نتیجه این بیماران تمایل بیشتری برای اقدام به درمان پیدا می‌کنند اما در غیر این صورت ترس از بی‌آبرویی از فاش شدن مشکلات روانی‌شان، آنها را از تلاش برای درمان منصرف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha