معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طبق آمارها ۹.۳ درصد معتادان را زنان و ۹۰.۷ درصد آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند که آثار اعتیاد مردان، زنان را نیز در معرض خشونت قرار می‌دهد.

آمار دختران خودسرپرست افزایش یافته/ تاثیر مواد مخدر بر همسر آزاری و کودک‌آزاری

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طبق آمارها ۹.۳ درصد معتادان را زنان و ۹۰.۷ درصد آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند که آثار اعتیاد مردان، زنان را نیز در معرض خشونت قرار می‌دهد.

شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست مشترک با رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه ۱۲.۱ درصد خانوارهای ایرانی «زن سرپرست» هستند، گفت: در سال ۸۵ این عدد ۹.۵ درصد بوده است؛ افزایش طلاق، یکی از علل افزایش این آمار است.

وی ادامه داد: آمار دختران خودسرپرست نیز افزایش یافته است؛ همچنین زنانه شدن فقر نیز که جهانی است، زندگی زنان را تهدید می‌کند که به نظر می‌رسد در این زمینه، به سمت زنانه شدن اعتیاد پیش می‌رویم.

مولاوردی ادامه داد: طبق آمارها ۹.۳ درصد معتادان را زنان و ۹۰.۷ درصد آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند که آثار اعتیاد مردان، زنان را نیز در معرض خشونت قرار می‌دهد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه میزان تأثیر مواد مخدر در عرصه‌های مختلف مشهود است، اظهار داشت: بر اساس برررسی‌ها، ۶۵ درصد همسرآزاری‌ها، ۳۰ درصد کودک‌آزاری‌ها و ۲۴ درصد خشونت‌ها، ۵۵ درصد طلاق‌ها و ۲۵ درصد قتل‌ها با مواد مخدر ارتباط دارد.

وی ادامه داد: ۱۰ تا ۱۵ درصد معتادان بهبودیافته، بی‌خانمان هستند و ۶۰ درصد این افراد نیز بعد از پاکی، مجدداً به سمت مواد روی می‌آورند.

مولاوردی هشدار داد: افزایش میزان استقبال زنان و دختران از مواد محرک، بسیار نگران‌کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha