سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 114720

وقتی تلویزیون در گوشه ای از اتاق برای خودش روشن است، ممکن است کودک شما در یادگیری زبان مشکل پیدا کند.

می‌خواهید کودک‌تان بهتر حرف بزند؟

سلامت نیوز:وقتی تلویزیون در گوشه ای از اتاق برای خودش روشن است، ممکن است کودک شما در یادگیری زبان مشکل پیدا کند.


به گزارش سایت «دیلی میل»، صدای تلویزیون که در گوشه ای از اتاق روشن مانده، در خیلی از خانه ها به گوش می رسد، اما یک تحقیق جدید نشان می دهد زیان این کار، ممکن است بیش از افزایش پول برق باشد.
محققان در آمریکا دریافته اند وزوز یکنواخت صدای تلویزیون می تواند روی یادگیری زبان توسط کودکان اثر منفی بگذارد. آنها می گویند، کودکان با گوش دادن به والدین شان، زبان را یاد می گیرند ولی وقتی تلویزیون روشن است، پدر و مادر کمتر با کودکش حرف می زند.

برای این تحقیق، رفتار والدین کودکان 12، 24 و 36 ماهه، موقعی که بچه ها بازی می کردند، زیر نظر گرفته شد. پدر و مادرها یک ساعت زیر نظر بودند که نیم ساعت از آن، تلویزیون روشن بود.
محققان متوجه شدند وقتی تلویزیون روشن است، تعداد کلی کلمات و تعداد کلمات جدیدی که پدر و مادر به کار می برند، کمتر از وقتی است که تلویزیون خاموش است.
با توجه به اینکه پیشرفت کودک در یادگیری زبان، منوط به جملاتی است که والدینش می گویند، می توان نتیجه گرفت که روشن ماندن تلویزیون در خانه می تواند روی پیشرفت زبان کودک اثر منفی بگذارد. با در نظر گرفتن اینکه اخیرا اعلام شد در آمریکا، کودکان زیر 24 ماه، روزانه 5/5 ساعت با تلویزیونی روبرو هستند که یک گوشه برای خودش روشن است، نتایج این تحقیق – که در «Journal of Children and Media» منتشر شده- می تواند قابل توحه باشد.

منبع:سلامانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha