کارگروه مدیریت یکپارچه زیست بوم دریاچه زریوار عصر روز دوشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به منظور بررسی راهکارهای نجات این دریاچه در سنندج برگزار شد.

سلامت نیوز: کارگروه مدیریت یکپارچه زیست بوم دریاچه زریوار عصر روز دوشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به منظور بررسی راهکارهای نجات این دریاچه در سنندج برگزار شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در این نشست که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امید کریمیان نماینده مریوان و سرواباد در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد، مهمترین مسایل و چالش های پیش روی دریاچه زریوار مریوان به بحث و بررسی گذاشته شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نشست گفت: با برنامه ریزی، کار کارشناسی، سیاستگذاری و مدیریت منسجم و فرابخشی، راهکارهای علمی مورد نیاز برای نجات دریاچه زریوار را ارایه می دهیم.

وی گفت: امسال از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور 9 میلیارد ریال برای نجات دریچه زریوار اختصاص یافته است و تلاش ما این است که از ارومیه سازی دریاچه زریوار جلوگیری شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اقدامات لازم برای نجات دریاچه زریوار را آغاز کرده ایم، وضعیت زریوار به مرحله دریاچه ارومیه نرسیده است و می توان کارهای لازم را برای نجات این دریاچه انجام داد.

معاون رییس جمهوری از استاندار کردستان برای ایجاد کارگروه استانی نجات دریاچه زریوار قدردانی کرد و گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست برای نجات دریاچه زریوار برنامه ارایه می دهد و انتظار داریم با مدیریت استاندار کردستان برنامه ها عملیاتی گردد.

ابتکار گفت: اگر لازم باشد وضعیت دریاچه زریوار را همانند دریاچه ارومیه در دولت مطرح و موضوع را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد. البته برای نجات دریاچه ارومیه نیز برنامه داریم ولی اگرچه سخت و دشوار است اما آن را انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha