عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شرط موفقیت طرح تحول نظام سلامت را پیروی از سیاست‌های کلی نظام سلامت و قانون برنامه توسعه دانست و گفت: اعتبارات این طرح نباید در جایی که نیروی انسانی، فضا و تجهیزات کافی وجود دارد، مجدد هزینه شود.

اعتبارات طرح تحول سلامت بر اساس عدالت در کشور توزیع شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شرط موفقیت طرح تحول نظام سلامت را پیروی از سیاست‌های کلی نظام سلامت و قانون برنامه توسعه دانست و گفت: اعتبارات این طرح نباید در جایی که نیروی انسانی، فضا و تجهیزات کافی وجود دارد، مجدد هزینه شود.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با فارس، گفت: امکان اجرای طرح تحول نظام سلامت با این روش فعلی به سختی خواهد بود چرا که اعتبار لازم را برای اجرای کامل آن نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این طرح را ادامه دهیم نباید با بی‌عدالتی همراه باشد چون قادر نخواهیم بود خدماتی را که در شمال تهران یا در شهرهای بزرگ داده می‌شود را در شهرهای کوچک و مناطق محروم بدهیم.

وزیر اسبق بهداشت گفت: این به معنای بی‌عدالتی است یعنی منابع کشور را به کسانی که نزدیک حاکمیت هستند و با استاندارد بالا ارائه دهیم و هر چقدر که بخواهند هزینه کنند اما در جایی که مردم دسترسی ندارند دور و فقیر هستند خدمتی ندهیم.

پزشکیان شرط موفقیت طرح تحول نظام سلامت را پیروی از سیاست‌های کلی نظام سلامت و قانون برنامه دانست و گفت: این طرح باید در چارچوب قانون و هماهنگ شدن با سیاست‌های کلی نظام سلامت که از سوی رهبری ابلاغ شد، باشد تا مشکلی در ادامه آن ایجاد نشود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: در قانون برنامه از محرومان، حاشیه‌‌نشین‌ها و روستاییان حمایت می‌شود و شروع برنامه از نیازمندان است نه اینکه در جایی که یک هتل پنج ستاره بود باز هم خدمات بالا بدهند و جایی که وضعیت پایینی داشته هیچ خدمتی ارائه نشود.

وی تصریح کرد: بنابراین باید در قدم اول اگر می‌خواهیم طرح تحول نظام سلامت به موفقیت برسد باید به جاهایی نگاه کنیم که تاکنون نگاهی نشده و به کسانی کمک کنیم که کسی به سمت ‌آنها دستشان را دراز نکرده است.

پزشکیان افزود: اعتبارات این طرح نباید در جایی که نیروی انسانی، فضا و تجهیزات کافی وجود دارد مجدد هزینه شود و حتماً باید بر اساس عدالت در سراسر کشور توزیع شود و وظیفه ما است که طبق قانون به عدالت عمل کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha