کی از دلایل افزایش کمبود A و D کاهش اعتبارات مکمل‌هایی بوده که به صورت رایگان مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت به کودکان زیر 2 سال می‌دادند که پیامد این کاهش اعتبارات باعث تشدید کمبود ویتامین A و D در کودکان زیر 2 سال شده است.

سلامت نیوز: یکی از دلایل افزایش کمبود A و D کاهش اعتبارات مکمل‌هایی بوده که به صورت رایگان مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت به کودکان زیر 2 سال می‌دادند که پیامد این کاهش اعتبارات باعث تشدید کمبود ویتامین A و D در کودکان زیر 2 سال شده است.

نتایج یک بررسی ملی در کودکان زیر دو سال در سطح کشور نشان داد که میزان کمبود ویتامین A و D در این کودکان به 24 درصد رسیده است.

دکتر زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود و تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نتایج بررسی ملی سال 91 چند روز گذشته استخراج شد که نشان داد که میزان کمبود ویتامین A و D در کودکان زیر 2 سال به طور فزاینده افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه در این بررسی کودکان 15 تا 23 ماه به صورت تصادفی در سطح کشور از لحاظ میزان A و D تحت بررسی قرار گرفتند افزود: کمبود ویتامین D در بررسی سال 80 در کودکان زیر 2 سال به طور متوسط 3.7 درصد بوده که این میزان در بررسی جدید به 24 درصد رسیده است.
 
وی عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش کمبود A و  D کاهش اعتبارات مکمل‌هایی بوده که به صورت رایگان مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت به کودکان زیر 2 سال می‌دادند که پیامد این کاهش اعتبارات باعث تشدید کمبود ویتامین A و D در کودکان زیر 2 سال شده است.
 
عبدالهی خاطرنشان کرد: به دستور وزیر بهداشت برای مقابله با کمبود ویتامین A و D اعتبارات دادن قطره‌های A و D که به صورت رایگان به کودکان زیر 2 سال داده می‌شد، در حال تامین است تا مثل سابق این مکمل‌ها در اختیار کودکان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha