متخصصان توصیه می‌كنند كه با پیاده روی می‌توان استقلال و توانایی‌های فردی را در دوران سالخوردگی تقویت كرد.

پژوهشگران آمریكایی می‌گویند؛ افراد سالمند می‌توانند با انجام پیاده روی‌های منظم، استقلال خود را در انجام كارهای شخصی و زندگی روزمره تا 41 درصد احیا كنند.


این پژوهش كه جزئیات آن در مجله «درمان جسمی سالمندی» به چاپ رسیده نشان می‌دهد كه شركت كنندگان در یك برنامه تمرین پیاده روی هم چنین نقطه اوج ظرفیت هوازی - به معنی حداكثر دریافت اكسیژن - خود را تا 19 درصد بالا برده و به این ترتیب در مقایسه با گروه كنترل عملكرد فیزیكی آنها 25 درصد بهبود پیدا می‌كند.

دكتر م.الاین كرس، پژوهشگر دانشگاه جورجیا در آتن در بیانیه‌ای اظهار داشت: طی دهه گذشته، پژوهشگران روی مزایای آموزش‌های تقویتی در حفظ استقلال فردی متمركز شده‌اند اما از آن زمان تاكنون شواهد مطلوبی در دست نبوده كه نشان دهنده تاثیر مثبت پیاده روی منظم در این زمینه باشد. در حالی كه در پژوهش اخیر، متخصصان دریافته‌اند؛ پیاده روی مزایای بی‌شماری برای سلامتی دارد كه در نتیجه به سالمندان كمك می‌كند در زندگی روزمره خود مستقل باشند.

پژوهشگران در این مطالعات به طور تصادفی 26 فرد بزرگسال را از طبقه كم درآمد و در سن 60 سالگی به بالا انتخاب كرده و برای آنها برنامه گروهی تمرین پیاده روی تعیین كردند. در هر نوبت تمرین این افراد باید 10 دقیقه به طور مداوم راه می‌رفتند. پس از گذشت یك هفته این زمان به 40 دقیقه مداوم افزایش پیدا كرد.

هم چنین هر جلسه با 10 دقیقه گرم كردن بدن آغاز و با 10 دقیقه خنك كردن بدن پایان می‌یافت تا تعادل و انعطاف پذیری در تمرینات رعایت شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha