چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 114762

بیماران کلیوی با گلایه از گران‌شدن قیمت داروهایشان که با افزایش ۳ درصدی در پرداخت فرانشیز هر بسته دارویی، درمجموع بالغ بر ۸۰ درصد پرداخت هزینه دارویی آنان افزایش یافته است، نسبت به روند ضعیف پوشش بیمه سلامت ایرانیان انتقاد کردند.

سلامت نیوز: بیماران کلیوی با گلایه از گران‌شدن قیمت داروهایشان که با افزایش ۳ درصدی در پرداخت فرانشیز هر بسته دارویی، درمجموع بالغ بر ۸۰ درصد پرداخت هزینه دارویی آنان افزایش یافته است، نسبت به روند ضعیف پوشش بیمه سلامت ایرانیان انتقاد کردند.

یکی از بیماران پیوند کلیه در تشریح گران شدن داروهای بیماران کلیوی عنوان کرد: داروی سل‌سپت که هر کپسول آن بدون احتساب سوبسید بیمه 2 هزار تومان می‌پرداختیم، به 3 هزار و 400 تومان افزایش یافته است. این درحالی است که داروی ایمینورال (ساندیومون) که مکمل داروی سل‌سپت است در ایران تولید می‌شود و چندین سال است بدون افزایش قیمت و با کمترین هزینه می‌توان تهیه کرد.

در این راستا داریوش آرمان، عضو هیات‌مدیره انجمن خیریه بیماران کلیوی کشوردرباره گران شدن داروهای بیماران کلیوی با تایید افزایش پرداختی داروهای بیماران می‌گوید: این گرانی داروهای بیماران کلیوی را تایید می‌کنیم که چند روزی هست رخ داده است و مسبب آن نیز بیمه خدمات درمانی یعنی همان بیمه سلامت ایرانیان است، زیرا در این چند روز بیماران کلیوی برای داروهایی مانند ( CellSept) که در گذشته فقط 10 درصد فرانشیز را می‌پرداختند، هم‌اکنون باید 13 درصد بپردازند، یعنی در حدود بیش از 3 درصد هزینه دارویی بیماران کلیوی افزایش یافته است.

او در پاسخ به این پرسش که ولی بیماران عنوان می‌کنند که ماه گذشته برای همین داروی ( CellSept) در حدود 50 هزار تومان با احتساب بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت ایرانیان) پرداخت می‌کردند ولی در روزهای اخیر بیش از یکصد هزار تومان پرداخت کرده‌اند که به نوعی بیش از 80 درصد پرداختی آنان افزایش یافته است، توضیح می‌دهد: بله، این مساله صحیح است و وقتی 3 درصد داروی بیماران در فرانشیز افزایش بیابد درمجموع پرداختی آنان بسیار زیادتر می‌شود.

آرمان خاطرنشان می‌کند: متاسفانه در طرح تحول سلامت، تدبیری برای بیماران کلیوی لحاظ نشده است، بنابراین تقاضا داریم وزارت بهداشت با همکاری وزارت رفاه برای حل مشکل بیماران کلیوی، به‌خصوص بیماران تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان در طرح تحول سلامت اقدام موثری را ایفا کنند.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha