آمارها نشان می‌دهند که سالانه حدود 40 هزار سال از عمر افراد جامعه به علت "پوکی استخوان" و عوارض ناشی از آن از دست می‌رود.

40 هزار سال عمر به دلیل پوکی استخوان از دست می‌رود

سلامت نیوز: آمارها نشان می‌دهند که سالانه حدود 40 هزار سال از عمر افراد جامعه به علت "پوکی استخوان" و عوارض ناشی از آن از دست می‌رود.

پیمان عزیز محمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: پوکی استخوان در جامعه ما شایع‌ است و هزینه‌های سنگینی را به مردم و سیستم بهداشتی و درمانی تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه سالانه هزاران نفر در کشور به دلیل پوکی استخوان دچار شکستگی و آسیب‌های شدید استخوانی می‌شوند، افزود: مجموع این عوامل موجب می‌شود که هزاران سال از عمر مردم به دلیل پوکی استخوان از دست برود.

عزیز‌محمدی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهند که سالانه حدود 40 هزار سال از عمر افراد جامعه به علت پوکی استخوان و عوارض ناشی از آن از دست می‌رود.

وی یادآور شد: شکستگی‌های استخوان ران، لگن و مچ دست از مهمترین آسیب‌های ناشی از پوکی استخوان در کشور است که هزینه‌های سنگینی را موجب می‌شوند.

عزیزمحمدی خاطرنشان کرد: بسیاری از مبتلایان به پوکی استخوان که دچار شکستگی‌های استخوانی شده‌اند، برای ادامه زندگی به دیگران وابسته‌اند و درصد قابل ملاحظه‌ای نیز زندگیشان به خطر افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha