معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد با اشاره به تأثیرات ژنتیکی در گرایش افراد به اعتیاد گفت: موادمخدر به تدریج ژن‌های افراد را تغییر می‌دهد.

سلامت نیوز: معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد با اشاره به تأثیرات ژنتیکی در گرایش افراد به اعتیاد گفت: موادمخدر به تدریج ژن‌های افراد را تغییر می‌دهد.

محمدرضا زرین دست، معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد در گفت‌وگو با فارس، در مورد نقش مکانیسم‌های درگیر در اعتیاد، مانند بیماریهای مزمن، ژنتیک و استرس‌های محیط خانواده، در درمان فرد معتاد صحبت کرد.

وی گفت: ژنتیک افراد در ورود به اعتیاد و درمان آن موثر است. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که مصرف مواد که سبب تغییرات ژنتیکی می‌شود ممکن است دو هفته تا چند سال ادامه داشته باشد.

معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد افزود: پژوهش‌های جدید در تلاش است که در آینده ژن‌های تغییر یافته را اصلاح کند و به حالت قبل برگرداند.

به گفته وی، مصرف مواد مخدر به تدریج تغییرات ژنتیکی را در فرد به وجود می‌آورد به طوری که ژن‌های فرد معتاد قبل از اعتیاد و بعد از اعتیاد کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

زرین دست همچنین ابراز امیدواری کرد با پیشرفت علم بتوان ژن‌های آسیب دیده را به حالت عادی بازگرداند و درمان معتادان بصورت کامل انجام شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha