چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 114769

یک بازرس انجمن تخصصی طب اورژانس با اشاره به اینکه با شروع فصل تابستان و بالا رفتن درجه حرارت، آب ذخیره شده در بدن کاهش می یابد گفت: از دست رفتن آب بدن، باعث کاهش سطح هوشیاری و اختلال در کارکرد قلب، ریه و کلیه می شود.

نشانه‌های آفتاب‌زدگی چیست؟

سلامت نیوز: یک بازرس انجمن تخصصی طب اورژانس با اشاره به اینکه با شروع فصل تابستان و بالا رفتن درجه حرارت، آب ذخیره شده در بدن کاهش می یابد گفت: از دست رفتن آب بدن، باعث کاهش سطح هوشیاری و اختلال در کارکرد قلب، ریه و کلیه می شود.

دکتر کیوان الچیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه با افزایش درجه حرارت آب زیر پوست از دست می رود، گفت: این عمل باعث سوختگی درجه اول زیر پوستی و در نتیجه منجر به افت شدید فشارخون و خارش های پوستی می شود.

این بازرس انجمن تخصصی طب اورژانس در ادامه با اشاره به اینکه آفتاب زدگی اغلب در فصل های گرم به علت تابش شدید پرتو ماورا بنفش بروز می کند اظهار کرد: در صورت‌ مواجه شدن با آفتاب‌ باید از لوسیون‌های‌ ضد آفتاب‌ استفاده شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از 30 دقیقه به انسان ضرر می رساند.

الچیان افزود: در افراد سن بالا به دلیل ضعف در کارکرد کلیه و قلب و همچنین کودکانی که برای تامین آب وابسته به مادر هستند، قرارگرفتن زیر نور خورشید در زمان طولانی توصیه نمی شود.

این متخصص داخلی با بیان اینکه افرادی که از داروهای فشار خون، قلبی و کلیوی استفاده می کنند باید از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب پرهیز کنند، خاطر نشان کرد: یخ کردن بدن، سرگیجه، خواب رفتگی و عدم هوشیاری از نشانه های آفتاب زدگی است

وی در خصوص درمان آفتاب زدگی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه علایم آفتاب سوختگی باید فرد در محیط خنک قرار بگیرد تا آب مورد نیاز بدن تامین شود.

الچیان در پایان با تاکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از آفتاب زدگی مصرف مایعات و دوری از آفتاب‌ است، یادآور شد: بهترین راهکار برای جلوگیری از آفتاب زدگی مصرف شش تا هشت لیوان آب حاوی املاح، میوه و سبزیجات آب دار و خوردن غذاهای کم چرب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha