معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه دارو به هیچ وجه گران نشده است، از عوامل تاثیر گذار بر تولیدکنندگان و وارد کنندگان برای افزایش قیمت دارو خبر داد.

دارو گران نشده است/ وجود عوامل فشار بر افزایش قیمت دارو

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه دارو به هیچ وجه گران نشده است، از عوامل تاثیر گذار بر تولیدکنندگان و وارد کنندگان برای افزایش قیمت دارو خبر داد.


دکتر رسول دیناروند در گفتگو با مهر اظهارداشت: گاهی اوقات به درستی از اصطلاحات افزایش قیمت و یا گران شدن دارو استفاده نمی شود. در مورد دارو، همانطور که اعلام کردیم از آخر اسفند 92، تا امروز که در اوائل تیر ماه 93 قرار داریم، گران شدن دارو نداشته ایم. یعنی هیچ دارویی اعم از تولید داخل و وارداتی، افزایش قیمت نداشته است. بنابراین، با قاطعیت اعلام می کنیم که هیچ دارویی گران نشده است.


وی افزود: در دو سه ماه گذشته، تمام تیترهای خبری که وجود داشته مبنی بر اینکه برخی اقلام دارویی گران شده است، اصلا چنین نبوده است. بیش از سه ماه از صحبت ما که گفتیم دارو گران نمی شود، گذشته و به این حرفمان وفادار بوده ایم و تنها مجموعه ای هستیم در درون دولت که تدبیر کرده در ابتدای سال افزایش قیمت نداشته باشد.

معاون وزیر بهداشت با بیان این مطلب که در حوزه دارو اجازه ندادیم افزایش قیمت در ابتدای سال اتفاق بیافتد، گفت: البته این موضوع را قبول دارم که عوامل تاثیر گذاری وجود دارد که به تولید کنندگان و واردکنندگان دارو فشار می آورد تا قیمتهای خودشان را بالا ببرند. اما اعتقاد دارم که هر دو گروه تولید کنندگان و وارد کنندگان دارو می توانند یک مدتی این شرایط را تحمل کنند.

دیناروند ادامه داد: وزارت بهداشت هم این واقعیت را قبول دارد که داروهایی که نیاز به اصلاح قیمت دارند، در زمان مناسب نسبت به اصلاح قیمت آنها اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha