بادی که دیروز در تهران وزید، باعث ناسالم شدن هوای تهران شد؛ غبار محلی هوا را آلوده کرد.

سلامت نیوز: بادی که دیروز در تهران وزید، باعث ناسالم شدن هوای تهران شد؛ غبار محلی هوا را آلوده کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم است؛ ۱۲۶. یعنی ۲۰ واحد آلوده تر از دیروز ظهر.

دلیل آلودگی هوای تهران در این فصل سال البته اگزوز خودروها نیست؛ گرد و غبار محلی است. بادی که دیروز ظهر به بعد در استان تهران وزید و ۶ متر بر ثانیه سرعت داشت،‌ موجب گرد و غبار در تهران شد. این درحالی است که در استان های غربی فعلا از گرد و غبار عربی خبری نیست.

آنطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است،‌ وزش باد عصرگاهی امروز هم اتفاق می افتد. با این حساب باید آلودگی را تا ظهر فردا هم انتظار کشید. این غبار محلی در قم و سمنان هم وجود دارد.

از سوی دیگر سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که از فردا هوا دوباره روبه گرمتر شدن برود و تا جمعه به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد. ضمن اینکه در روز یکشنبه باید دمای ۴۰ درجه را انتظار داشت. دمایی احتمال دارد تا چند روزی باقی بماند.

البته امروز هوای پایتخت به تاثیر از موجی که از نوار شمالی گذر می کند،‌ خنکتر از دیروز است و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات هم وجود دارد. 

گفتنی است روند گرم شدن هوا برای عمده استان های کشور از فردا پیش بینی شده است. ضمن اینکه امروز در زابل،‌ بم، نهبندان و سرخس هم گرد و خاک وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha