عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از فروش راحت قلیان در اماکن عمومی و قهوه‌خانه‌ها گفت: در پشت پرده سرگرمی خطرناکی به نام قلیان، سود‌های زیادی نهفته است؛ چرا که ما می‌بینیم قلیان از خارج وارد نمی‌شود و در کشور وجود دارد.

مسئولان نسبت به خطرات قلیان شانه‌ خالی می‌کنند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از فروش راحت قلیان در اماکن عمومی و قهوه‌خانه‌ها گفت: در پشت پرده سرگرمی خطرناکی به نام قلیان، سود‌های زیادی نهفته است؛ چرا که ما می‌بینیم قلیان از خارج وارد نمی‌شود و در کشور وجود دارد.

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس گفت: برای مقابله با مصرف دخانیات به ویژه قلیان در کشور باید اقدامات فرهنگی انجام داد و به فرهنگ اولویت داد چرا که فرهنگ زیربنای اقتصاد، اجتماع و بهداشت است.

وی تصریح کرد: وظیفه همگانی است که زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مصرف قلیان در کشور کاهش یافته و برای آن جایگزین مطرح کنیم.

آریایی‌نژاد گفت: از طرفی باید آگاهی مردم نسبت به مضرات مصرف قلیان افزایش یابد. این در حالی است که در این مورد کارهای خوبی انجام نشده و برخلاف اینکه در قانون منع مصرف قلیان وجود دارد اما در اماکن عمومی به راحتی استفاده می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متأسفانه می‌بینیم که قلیان به راحتی در اماکن عمومی، سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها فروخته می‌شود، به همین دلیل صراحتاً اعلام می‌کنیم اگر خلاء قانونی وجود دارد به ما اعلام شود تا ما اصلاح کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مجلس پیگیر اجرای قانون مبارزه با استعمال دخانیات است گفت: فراتر از این موضوع رها شدن قانون است و کسی احساس مسئولیت نسبت به مصرف قلیان در جامعه نمی‌کند.

آریایی‌نژاد گفت: در حالی که وظیفه حکومت این است که راهی را که به سمت مضرات می‌رود را نه تنها ناهموار کند بلکه صعب‌العبور هم کند اما متأسفانه هر کسی این مسئولیت را رها می‌کند و می‌گوید وظیفه دیگری است.

وی گفت: نباید نسبت به مصرف بالای قلیان در جامعه بی‌تفاوت باشیم و از آن شانه خالی کنیم. دولت و مجلس باید وظیفه خود بدانند و همه باید به سهم خود پاسخگوی این موضوع باشند.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در مورد افزایش مصرف قلیان در بین جوانان و دختران گفت: این به دلیل آن است که برای تفریحات و سرگرمی‌های جوانان جایگزینی معرفی نمی‌کنیم و سرگرمی‌های مفید را در مکان‌های مفید به جوانان عرضه نمی‌کنیم و آن وقت می‌خواهیم که جلوی عرضه قلیان گرفته شود.

آریایی‌نژاد ادامه داد: در پشت پرده این سرگرمی خطرناک سود‌های زیادی وجود دارد چرا که ما می‌بینیم قلیان از خارج وارد نمی‌شود بلکه در کشور وجود دارد بنابراین باید همه دست به دست هم بدهند و برای منع مصرف قلیان در کشور کاری کنند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha