یک جراح سرطان پستان اظهار کرد: بسیاری از بیماران برای عمل‌های مجدد و قرینه سازی با مشکلات مالی و بیمه مواجه هستند.

سلامت نیوز: یک جراح سرطان پستان اظهار کرد: بسیاری از بیماران برای عمل‌های مجدد و قرینه سازی با مشکلات مالی و بیمه مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر نسرین سادات علوی در کنفرانس آشنایی با جنبه‌های قانونی، اخلاقی و روانشناختی در تشخیص سرطان پستان که در پژوهشکده سرطان پستان برگزار شد، با اشاره به اینکه 85 درصد افراد به دلایل ارثی به سرطان پستان مبتلا می‌شوند، گفت: پزشکان باید در خصوص تاثیر عمل جراحی به بیماران توضیحات کاملی ارائه دهند تا درصورت عدم رضایت، بیماران از روش های جایگزین عمل جراحی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه 69 درصد افراد، پس از عمل جراحی دچار دردهای شدید می‌شوند، گفت: 71 درصد بیماران پس از عمل جراحی احساس سنگینی و ناراحتی دارند و امکان بروز بعضی عوارض عمل جراحی در بارداری وجود دارد ولی در بعضی از افراد این مشکلات مشاهده نمی‌شود.

بسیاری از بیماران برای عمل‌های مجدد با مشکلات مالی و بیمه‌ای مواجه هستند
این جراح پستان با تاکید بر اینکه 64 درصد عمل‌های جراحی پستان، احتیاج به عمل مجدد دارند، گفت: بسیاری از بیماران برای عمل‌های مجدد و قرینه سازی با مشکلات مالی و بیمه مواجه هستند و به ناچار باید توانایی مالی خود را در تصمیم گیری برای نحوه درمان، در نظر بگیرند.

توضیحات درمانی و نحوه درمان سرطان باید در طول 3 تا 4 جلسه به بیماران، ارائه شود
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام بیماران در مراحل اولیه درمان دارای عواطف زودگذر هستند، همچنین بعضی از بیماران دارای شخصیت دوگانه هستند، باید توضیحاتی در مورد نحوه درمان سرطان در طول 3 تا 4 جلسه به بیماران، ارائه شود.

علوی ادامه داد: پزشک باید در خصوص اینکه بیمار از روی منطق تصمیم‌گیری می‌کند و توانایی تحمل عوارض پس از عمل جراحی را دارد، اطمینان حاصل کند. عدم توضیح کافی در خصوص عمل جراحی و عوارض آن موجب پشیمانی و مشکلاتی در آینده می شود.

این جراح سرطان پستان در پایان با تاکید براینکه بیماران درصورت اختلالات روحی پس از عمل جراحی به روانشناس مراجعه کنند، تصریح کرد: همسران مبتلایان به سرطان پستان، نقش موثری در بهبود سلامت روانی آنها دارند و باید به افزایش سلامت روحی همسرشان کمک کنند، پزشک جراح نیز وظیفه دارد اطلاعاتی را در خصوص بیماری و نوع رفتار همسران به بیماران ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha