مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال‌احمر با اعلام مراجعه 1400 زوج نابارور به این مرکز درمانی، گفت: تا کنون حدود ۲۰۰ زوج وارد چرخه درمان شده‌اند که ۲۷‌ درصد در درمان ناباروری آنها موفقیت حاصل شده است.

سلامت نیوز: مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال‌احمر با اعلام مراجعه 1400 زوج نابارور به این مرکز درمانی، گفت: تا کنون حدود ۲۰۰ زوج وارد چرخه درمان شده‌اند که ۲۷‌ درصد در درمان ناباروری آنها موفقیت حاصل شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حمید چوبینه با اعلام اینکه تا کنون ۱۵ درصد یکهزار و ۴۰۰ زوج مراجعه‌ کننده به مرکز درمانی رویش در روند درمان قرار گرفته‌اند، افزود: بسیاری از بیماران مراجعه‌کننده تشکیل پرونده داده و در حال انجام مراحل مشاوره و اقدامات اولیه هستند تا وارد سیکل درمان شوند.

وی با بیان اینکه بجز درمان ناباروری اقدامات دیگری هم در مرکز درمان ناباروری رویش انجام می‌شود، توضیح داد: تکنیک (PGD) یعنی تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی از روش‌های درمانی است که در این مرکز ارائه می‌شود. در بسیاری از مواقع یک یا چند اختلال کروموزومی در یک خانواده شایع است و نگرانی خانواده‌ها در این موارد در زمینه ابتلای فرزند آنها به یکی از این اختلالات طبیعی است که در این زمینه این تکنیک روی تکنیک درمان ناباروری سوار شده و به کمک آن می‌توان از بسیاری بیماری‌های کروموزومی جلوگیری کرد.

مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال‌احمر تصریح کرد: قابلیت دیگری که در این مرکز فراهم شده است تعیین جنسیت فرزند دوم به بعد خانواده‌ها است. برای نمونه زوجی دارای دو فرزند پسر است و تمایل دارد که فرزند سوم آنها دختر باشد که با مراجعه به این مرکز می‌توانند این انتخاب را داشته باشند.

وی با اعلام تاسیس مرکز اقامت موقت مراجعه‌کنندگان در مرکز رویش اظهار کرد: با توجه به این‌که بیماران ناباروری عموما سیکل درمان طولانی دارند و بسیاری از مراجعه‌کنندگان از شهرستان‌ها یا خارج از کشور برای اقامت در تهران با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند و از سویی بیماران باید در شرایط خاص و در زمان مشخصی روند درمانی خود را سپری کنند،  لذا یک مجموعه اسکان موقت با شرایط بسیار خوب برای اسکان مراجعه‌کنندگان شهرستانی و خارجی در نزدیک‌ترین مکان موجود به مرکز درمانی رویش احداث شده است که مراحل پایانی تجهیز و آماده‌سازی آن در حال انجام است.

چوبینه با اشاره به این که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بین ۱۲ تا ۱۵‌ درصد زوجین در دنیا نابارور هستند، گفت: با توجه به آمار رسمی ۳‌ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، البته احتمال دارد این رقم بیش از این نیز باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پیشرفتهای علمی و تکنولوژیک برای درمان ناباروری در مرکز رویش و به‌ طورکلی در کشور در حدی است که بتواند پاسخگوی نیازها در این زمینه باشد، گفت: خوشبختانه در کشور پیشرفتهای علمی خوبی در این زمینه صورت گرفته است، به‌ طوریکه در حال حاضر کشور ما برند علمی لازم را در منطقه و حتی جهان در اختیار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha