سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد قانونی آزاد افراد را که مغایر با شرع و قانونی است سلب کند این قانون خود مخالف شرع و قانون خواهد بود.

مجازات حبس برای وازکتومی خلاف شرع و قانون است

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد قانونی آزاد افراد را که مغایر با شرع و قانونی است سلب کند این قانون خود مخالف شرع و قانون خواهد بود.

میرهادی قره سیدرومیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش باروری در روز گذشته در صحن علنی مجلس گفت: همه باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را با توجه به افق دید ایشان و به خصوص تاکید بر بحث افزایش جمعیت مد نظر داشته باشند، اما قانون‌گذاری شرایط مخصوص به خود را دارد.

وی ادامه داد: یک سری حقوق به نام حقوق تمتعی وجود دارد که به طور مثال نمی‌شود افراد را از نظر قانونی و شرعی اجبار کرد که ازدواج کنند و در شرع و مکتب اسلامی وجود ندارد که کسی از چنین موضوعی منع شده باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی خاطر نشان کرد:‌ بنابراین اگر قرار باشد آزادی افراد که مغایرتی با شرع و قانون ندارد سلب شود قطعا مخالف قانون و شرع است. بنابراین تصویب چنین مواد و لوایحی نیز هر چند در نگاه بعضی‌ها موجب افزایش جمعیت شود، اما خلاف قانون اساسی و دین است. و قطعا مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

قره سید رومیانی در پایان اظهار کرد‌: تصویب کلیات این طرح در صحن علنی به این معناست که نمایندگان در کل موافق این طرح هستند، اما شاید برخی مواد آن و حتی کل مواد دارای ایراد باشد که این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تغییر پیدا می‌کند؛ بنابراین این طرح قطعا تعدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha