تحقیقات نشان داده چنانچه زنان در سنین میانسالی کمتر از هفت ساعت یا بیشتر از نه ساعت در شبانه روز بخوابند بیشتر در معرض ایست و حمله قلبی قرار خواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدوب، چنانچه زنان در سنین میانسالی نه ساعت یا بیشتر بخوایند 60 تا 70 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی قرار خواهند گرفت.

بنابر همین گزارش، محققان در حدود 100 هزار نفر را در مدت 6 سال مورد بررسی قرار دادند و نتیجه اینکه الگوی خواب در زنان 50 سال به بالا به شدت با وضعیت قلبی ایشان ارتباط دارد.

جالب است بدانید وضعیت خواب متاثر از مواردی نظیر فشار خون، دیابت، تحرک، وضعیت روحی و افسردگی می باشد و از آنجایی که تمامی این موارد با ایست و حمله قلبی ارتباط دارد کم خوابی و خواب زیاد نیز می تواند نشانه ای از عملکرد غیر هماهنگ بدن و در نتیجه ابتلا به سکته قلبی باشد.

اما نهایتا وقتی عوامل خطرزای دیگر حذف شود خود الگوی خواب عامل مهمی برای پیش بینی بیماریهای قلبی می باشد به طوری که بررسی ها نشان داده اند 15 درصد از افرادی که کمتر از هفت ساعت می خوابیده اند دچار بیماریهای قلبی شده اند .

این در حالی است که میزان حملات قلبی در گروهی که بیشتر از نه ساعت می خوابیده اند در حدود 70 درصد است  و این آمار تکان دهنده ایست.

به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند این گونه افراد تحت بررسی های پزشکی بیشتری قرار گیرند تا با نظر پزشک در برنامه زندگی و تحرک و خوابشان تغییرات لازم به منظور سلامت بیشتر ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha