دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شرکت در نشست عالی رتبه مجمع محیط زیست ملل متحد، عصر چهارشنبه وارد نایروبی شد.

نشست مشورتی وزیران محیط زیست اکو برگزار شد

سلامت نیوز : دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شرکت در نشست عالی رتبه مجمع محیط زیست ملل متحد، عصر چهارشنبه وارد نایروبی شد.مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد با حضور نمایندگان 160 کشور در مقر برنامه محیط زیست ملل متحد در کنیا روزهای پنج شنبه و جمعه جلسه خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل، وزیران محیط زیست، امورخارجه، دادگستری و امور دارایی، نمایندگان دولت ها و سازمان های بین المللی و منطقه ای در این اجلاس شرکت کرده اند. تمرکز بر اهداف توسعه پایدار، دستور کار توسعه برای سال 2015 به بعد، مقابله با تجارت غیرقانونی حیات وحش، اقتصاد سبز و حاکمیت قوانین محیط زیست برنامه کاری این اجلاس را تشکیل داده و علاوه بر آن نشست های جانبی از جمله در مورد  چالش های جهانی تغییرات آب و هوایی برگزار خواهد شد.

معصومه ابتکار پس از ورود به نایروبی در نشست مشورتی وزیران محیط زیست اکو به عنوان ریاست نشست شرکت کرد.  در این جلسه که به منظور بهره گیری از تجربیات جهانی در حل مسائل محیط زیستی برگزار شد، شرکت کنندگان به شناسایی راهکارهای اجرایی شدن برنامه عمل همکاری محیط زیستی و گرمایش جهانی میان کشورهای عضو اکو و یافتن مسیری برای استفاده از فرصت های منطقه ای و جهانی در بیش برد اهداف منطقه ای پرداختند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در این نشست با بر شمردن مشکلات موجود در منطقه، کشورها را به گسترش همکاری ها و توجه به بعد فرامرزی چالش های محیط زیستی فراخواند.وزرای محیط زیست کشورهای عضو اکو در پایان جلسه بر توجه به محیط زیست به عنوان یک اولویت میان بخشی در سازمان اکو، توجه به موضوع بلایای طبیعی منطقه از منظر اثرات محیط زیستی آن و لزوم مطالعه بر روی وضعیت محیط زیست منطقه با همکاری یونپ برنامه محیط زیست ملل متحد، بررسی امکان همکاری با کنوانسیون تغییرات آب و هوا و ایجاد و گسترش استراتژی منطقه ای در مبارزه با تغییرات آب و هوا، پیگیری ترویج اقتصاد سبز، یافتن رویکرد منطقه ای با همکاری بدنه های بین المللی و ضرورت مشارکت اکو و سازمان ملل در بهره مندی از منابع مالی برای مدیریت پایدار جنگل ها در منطقه اکو و نیز ادامه کمک رسانی از طریق افزایش مشارکت و همکاری با سازمان های بین المللی تاکید کردند. 

یادآوری می شود سازمان همکاری های اقتصادی اکو دارای 10 عضو منطقه ای شامل افغانستان، آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha