رئیس اداره ارزیابی سازمان غذا و دارو با هشدار نسبت به مصرف داروهای ماهواره‌ای گفت: آزمایشهای انجام شده بر روی این داروها نشان می‌دهد که آنها فاقد ماده موثره هستند.

داروهای ماهواره‌ای فاقد ماده موثره هستند

سلامت نیوز: حیدر محمدی رئیس اداره ارزیابی بر عملکرد سازمان غذا و دارو در کنگره بررسی داروهای قاچاق و راهکارهای مقابله با آن در تعریف داروی تقلبی گفت: فراورده تقلبی فرآورده‌ای است فاقد تولید کننده پاسخگو که تلاش می‌کند با القای هویتی غیر واقعی در ذهن مخاطب، خود را مخفی کند.

وی با بیان اینکه پلیس جهانی( اینترپل) در عملیاتهایی با نام (پانگ‌ آ) با داروهای قاچاق مبارزه می‌کند، گفت: می‌توانم بگویم که ایران در مبارزه با داروی تقلبی جلوتر از آمریکا در حال حرکت است.

رئیس اداره ارزیابی بر عملکرد سازمان غذا و دارو با انتقاد از دولت پاکستان گفت: مشخص نیست دولت پاکستان چگونه عمل می‌کند که کارخانه‌های مختلف به صورت رسمی در آن کشور داروی تقلبی تولید می‌کنند.

وی همچنین به ضعف اداره گمرک و نیروی انتظامی در بازرسی کالاهای مسافرانی که از کشورهای زیارتی به ایران باز می گردند، گفت: بار این مسافران بازرسی نمی‌شود و آنها داروی قاچاق با خود به کشور وارد می‌کنند.

محمدی آمارهای میزان تولید و فروش داروهای تقلبی را نادرست خواند و گفت: ما تنها می‌توانیم بگوییم چه میزان داروی تقلبی کشف شده است.

به گفته وی در دوره‌ای که کشور تحت تحریم‌های شدید قرار گرفته بود میزان واردات داروهای تقلبی از ترکیه افزایش پیدا کرده بود اما در عین حال دولت ترکیه ایران را در تأمین دارو یاری می‌کرد.

رئیس اداره ارزیابی بر عملکرد سازمان غذا و دارو در مورد فروشندگان داروهای ماهواره‌ای گفت: اقبال مردم به این داروها به حدی است که زمانی که یکی از این فروشندگان دستگیر شده بود، تلفن‌های همراه او مدام زنگ می‌خورد و مردم طلب دارو می‌کردند.

وی تاکید کرد: در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد داروهای ماهواره‌ای فاقد ماده موثره هستند و بیشتر آنها به صورت تقلبی در آشپزخانه‌ها تولید می‌شوند.

محمدی همچنین در مورد کشفیات داروهای تقلبی از داروخانه‌ها گفت: در 2-3 سال اخیر خوشبختانه این کشفیات به حداقل رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha