معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام کرد: مرحله دوم از اعتبارات تأمین و خرید لوازم کمک توانبخشی معلولان به مراکز توانبخشی استان ها اختصاص پیدا کرد.

واریز اعتبار خرید تجهیزات پزشکی معلولان

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام کرد: مرحله دوم از اعتبارات تأمین و خرید لوازم کمک توانبخشی معلولان به مراکز توانبخشی استان ها اختصاص پیدا کرد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه در سال جاری 35 میلیارد تومان برای بخش لوازم توانبخشی اختصاص داده شده است، اظهارداشت: در این مرحله نیز مانند مرحله دوم، اعتباراتی در اختیار استان‌ ها قرار می‌ گیرد تا به معلولان کمک شود. البته میزان تخصیص یافته در چند مرحله در اختیار مراکز قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: لوازم توانبخشی معلولان شامل خرید عصا، واکر، ویلچر، سمعک و لوازم بهداشتی می شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده در سال جاری نیز گفت: حضور فرد در خانواده و اجتماع، ارتقای سطح بهداشت روان، افزایش امید به زندگی، گسترش خدمات مراقبتی توانبخشی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

سخنگویی در ادامه یادآور شد: برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده از سال 91 در 10 استان به طور آزمایشی انجام شد که در این مرحله 1600 نفر از جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفتند و در سال گذشته این طرح برای 4000 نفر در تمامی استان های کشور به طور سراسری اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 99 هزار نفر در مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه ‌روزی، روزانه و خدمات توانبخشی در منزل از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha