اگرچه مدت‌هاست که بحث فرسودگی بیمارستان‌های دولتی در خبرها اعلام می‌شود اما هنوز مقوله بازسازی بیمارستا‌های فرسوده در بن‌بست کمبود اعتبارات درگیر مانده است.

بن‌بست کمبود اعتبار بر سر راه بازسازی بیمارستان‌های فرسوده

سلامت نیوز: اگرچه مدت‌هاست که بحث فرسودگی بیمارستان‌های دولتی در خبرها اعلام می‌شود اما هنوز مقوله بازسازی بیمارستا‌های فرسوده در بن‌بست کمبود اعتبارات درگیر مانده است.

آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم اینکه بحث فرسودگی بیمارستان‌های دولتی هر چند وقت یکبار در رأس خبرهای حوزه سلامت جای می‌گیرد هنوز هیچ اقدام مثبت و موثری در این خصوص صورت نگرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه تمرکز وزارت بهداشت و درمان به اجرای طرح تحول نظام سلامت است و بودجه زیادی در بخش درمان تمرکز یافته است نگرانیم اعتبارات این حوزه با هزینه در بخش درمان بستری موجب آسیب به سایر بخش‌های نیازمند در حوزه سلامت شود.

وی با بیان اینکه برخی از مراکز درمانی بخصوص در شهرستان‌ها به حدی فرسوده است که خود مولد میکروب و بیماری هستند، خاطرنشان کرد: ما نگرانیم پرداختن به مقوله طرح تحول صرفا در جهت رسیدگی به درمان بیماران بستری منتهی شود و از سایر بخش‌ها که خود بخشی از تحول در حوزه سلامت‌اند جا بمانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha