پژوهشگران به نومادران توصیه اکید می کنند که سعی نمایند با نوزاد خود ارتباط تعاملی داشته باشند و در صورت عدم دریافت بازخورد منطقی از سوی نوزاد و بی‌تفاوتی او سریعاً برای تشخیص امکان ابتلا به یک بیماری خطرناک به پزشک مراجعه نمایند.

اگر نوزادتان به شما لبخند نمی زد خطر جدی در راه است

سلامت نیوز: پژوهشگران به نومادران توصیه اکید می کنند که سعی نمایند با نوزاد خود ارتباط تعاملی داشته باشند و در صورت عدم دریافت بازخورد منطقه از سوی نوزاد و بی‌تفاوتی او سریعاً برای تشخیص امکان ابتلا به یک بیماری خطرناک به پزشک مراجعه نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان هشدار می دهند نوزادانی که کمتر از سایر نوزادان هنگامی که اشخاص بزرگسال با آنها صحبت می‌کنند واکنش نشان می‌دهند در معرض خطر ابتلا به طیف هایی از بیماری اوتیسم قرار دارند.

گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه ییل ایالات متحده، عدم نگاه کردن نوزاد به چشم‌ها و دهان فردی که با آنها صحبت می‌کند، می تواند نشانه‌ی اولیه برای تشخیص بیماری اوتیسم در کودک باشد.

بررسی‌ها نشان می دهند، بیماری اوتیسم در شش ماهگی بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها قابل تشخیص است.

دانشمندان این نتایج را با فیلمبرداری از احساسات نوزادان 6 ماهه در تعادل با افرادی که با آنها حرف می زدند و آنگاه بررسی ابتلای این داوطلبان به طیف‌های بیماری اوتیسم در3 سالگی کودکان به دست آورده‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند، تغییرات مغز در اثر بیماری اوتیسم در دوران جنینی رخ می‌دهد و حال در نظر دارند با استفاده از شیوه‌های درمانی جدید سعی در بهبود بخشیدن به توانایی ارتباط تعاملی کودک مبتلا با اجتماع نمایند.

بر اساس ادعای پزشکان هر چقدر سن تشخیص اوتیسم در کودک سریعتر مشخص شود امکان کنترل وضعیت و بهبود حالات کودک موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha