مسئول مرکز سلول درمانی پژوهشکده رویان گفت: با استفاده از سلول‌های بنیادین به تازگی بر روی درمان آرتروز تحقیقات خوبی را آغاز کرده‌ایم به طوری که این سلول‌ها به جای غضروف استفاده می‌شوند.

استفاده از سلول‌های بنیادین برای درمان آرتروز

سلامت نیوز: مسئول مرکز سلول درمانی پژوهشکده رویان گفت: با استفاده از سلول‌های بنیادین به تازگی بر روی درمان آرتروز تحقیقات خوبی را آغاز کرده‌ایم به طوری که این سلول‌ها به جای غضروف استفاده می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ناصر اقدمی در نشست خبری که روز گذشته در انجمن ارتوپدی ایران برگزار شد گفت: سلول‌درمانی موضوع جدیدی است که جلوی پیشرفت بسیاری از بیماری‌ها را گرفته است و در حوزه ارتوپدی نیز به تازگی کاربرد زیادی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر استخوان تخریب شده باشد بیماری آرتروز ایجاد شده و شکستگی‌های بزرگی سبب شود که با دارو قابل ترمیم نباشد از سلول‌درمانی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی در بیماری‌های پوستی نیز اکنون علاوه بر ارتوپدی سلول‌درمانی شایع شده است چرا که کارآیی بالایی دارد و در حال حاضر در بحث درمان آرتروز به جای غضروف استفاده می‌شود.

مسئول مرکز سلول درمانی پژوهشکده رویان گفت: در درمان بیماری آرتروز سلول‌های درمانی به جای غضروف استفاده می‌شوند و در شکستگی‌هایی که دیر یا بد جوش می‌خورند و همچنین کیست‌های استخوانی کاربرد دارند.

اقدمی گفت: هزینه درمان آرتروز با سلول‌های بنیادین اکنون بدون پوشش بیمه 3.5 میلیون تومان است چرا که روش جدیدی است و هنوز بیمه آن را پوشش نداده است.

وی گفت: برای درمان پوکی استخوان نیز با استفاده از سلول‌های بنیادین اقدامات درمان در فاز حیوانی آغاز شده و کم کم وارد فاز انسانی خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha