بررسی‌ها نشان می‌دهند که آلودگی هوا موجب کاهش کارایی مغز بسیاری از افراد جامعه به ویژه کودکان و جوانان شده است.

"آلودگی هوا" موجب کاهش کارایی مغز می‌شود

سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهند که آلودگی هوا موجب کاهش کارایی مغز بسیاری از افراد جامعه به ویژه کودکان و جوانان شده است.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، افزود: در سال‌های اخیر توسعه زندگی شهرنشینی و عوارض این نوع زندگی، موجب سرعت یافتن اختلالات و بیماری‌های مغزی و عصبی در بین جوامع مختلف شده است.

وی با بیان اینکه مغز بزرگ‌ترین مصرف‌کننده اکسیژن در بدن است، تصریح کرد: دمیدن هوای آلوده در شهرهای بزرگ و صنعتی یک عادت معمول شده است، بر روی مغز انسان و اکسیژن‌رسانی به آن اثر خطرناکی می‌گذارد.

مهین شفیعی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که آلودگی هوا موجب کاهش کارایی مغز بسیاری از افراد جامعه به ویژه کودکان و جوانان شده است.

وی افزود: افرادی که در محیط‌های آلوده زندگی می‌کنند و هوای آلوده استنشاق می‌کنند، بسیار بیشتر دچار مشکلات مغزی و عصبی می‌شوند و ضریب هوشی آنها نیز افت می‌کند.

مهین شفیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر آلودگی هوا،‌ عوامل دیگری نیز نظیر نخوردن صبحانه، پرخوری،‌ استعمال دخانیات، مصرف بیش از اندازه مواد قندی و کمبود خواب هم بر روی عملکرد و فعالیت مغزی تأثیر منفی گذاشته و کارایی مغز را کاهش می‌دهد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha