جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 114836

نتایج یک تحقیق علمی نشان داد افرادی که سه ساعت یا بیشتر در هر شبانه روز تلویزیون تماشا می کنند، دو برابر بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند با خطر مرگ زودرس روبرو هستند.

خطر مرگ زودرس با تماشای تلویزیون

سلامت نیوز: نتایج یک تحقیق علمی نشان داد افرادی که سه ساعت یا بیشتر در هر شبانه روز تلویزیون تماشا می کنند، دو برابر بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند با خطر مرگ زودرس روبرو هستند.

نتایج یک تحقیق علمی نشان داد افرادی که سه ساعت یا بیشتر در هر شبانه روز تلویزیون تماشا می کنند، دو برابر بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند با خطر مرگ زودرس روبرو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر میگوئل مارتینز گونزالس استاد دانشکده ناواره در اسپانیا که طراح اصلی این پژوهش علمی است و نتایج تحقیق وی و همکارانش روز چهارشنبه در نشریه انجمن قلب و عروق آمریکا منتشر شد، در این باره گفت : «تماشای تلویزیون به یکی از اصلی ترین رفتارهای بی تحرک در زندگی روزمره ما بدل شده است که سبب می شود انواع دیگری از بی تحرکی ها هم پیامد آن در زندگی ما ایجاد شود.»

محققان با بررسی شیوه زندگی سیزده هزار و دویست و هشتاد و چهار فرد بالغ سالم با متوسط سن سی و هفت سال که شصت درصد از آنها هم زن بودند، ارتباطی کاملا مستقیم میان سه کار بی تحرک یعنی تماشای تلویزیون، رانندگی و کار با رایانه با خطر مرگ پیدا کردند. پژوهشگران اسپانیایی دریافتند خطر مرگ نزد افرادی که در طول شبانه روز، سه ساعت یا بیشتر تلویزیون تماشا می کنند، دو برابر بیشتر از افرادی که زمانی کم را جلوی تلویزیون سپری می کنند.

دکتر گونزالس می گوید: «با افزایش سن جمعیت، میزان کم تحرکی افراد نیز بیشتر می شود و این مسئله بر مشکلات ناشی از کهولت سن می افزاید، نتایج تحقیقات ما نشان می دهد افراد بالغ باید تحرک و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند و زمان تماشای تلویزیون خود را در هر روز کمتر کنند.» تحقیقات علمی همچنین نشان می دهد نیمی از افراد بالغ در آمریکا زندگی کم تحرک دارند.

به گفته انجمن قلب و عروق آمریکا، هر فرد برای سالم ماندن باید هر هفته یکصد و پنجاه دقیقه فعالیت بدنی متعادل یا دستکم ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی هوازی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha