چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11484

افراد چاقی که تحرک و فعالیت بدنی چندانی هم ندارند در صورت ابتلا به بیماریهای جدی از جمله سرطان ، مراحل درمان را کندتر طی می کنند و میزان موفقیت نیز کمتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز، تغییر و تعدیل عادات و شیوه زندگی نه تنها به حفظ سلامتی و جلوگیری از چاقی کمک می کند بلکه در روند درمان بیماریهایی نظیر سرطان نیز موثر است.

تحقیقات چهار ساله محققان دانشگاه ملبورن بر روی بیش از 40 هزار بیماری که انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ در آنها تشخیص داده شده بود این ادعا را اثبات کرده است .

بنا بر گزارشات منتشر شده ، افرادی که به طور منظم ورزش می کنند و چاق نیستند 31 درصد کمتر به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست می دهند. البته این آمار در مبتلایان به سرطان سینه و پروستات نیز مشابه است.

در واقع آمار حاکی از آن است که در مدت 5 سال گذشته 73 درصد از افرادی که به دلیل تحرک و فعالیت بدنی چاق نبودند از سرطان روده بزرگ نجات یافتند. در صورتی که این آمار در افراد چاق به سختی به 61 درصد می رسد.

لازم به ذکر است، افراد چاق نسبت به شیمی درمانی و اشعه درمانی نیز پاسخ چندان خوبی به نسبت افراد غیر چاق نمی دهند.

متخصصان معتقدند، از آنجایی که چاقی متابولیسم طبیعی بدن را تغییر می دهد و زمینه را برای انواع بیماریهای مزمن مانند دیابت و بیماریهای قلبی فراهم می کند در صورت ابتلا به بیماریهای دیگر نیز به اختلالات بیشتری همراه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha