شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 114841

کارشناسان کاهش پنجاه درصدی مصرف قند و مواد قندی را راه حل مقابله با بحران چاقی می دانند.

راه حلی برای مقابله با چاقی

سلامت نیوز: کارشناسان کاهش پنجاه درصدی مصرف قند و مواد قندی را راه حل مقابله با بحران چاقی می دانند. 
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، در سالهای اخیر چاقی مفرط به مشکلی جدی در جوامع مختلف تبدیل شده است. کارشناسان انگلیسی به دولت این کشور توصیه کردند اگر قرار است با مشکل چاقی مفرط مبارزه شود باید مصرف روزانه شکر توسط شهروندان انگلیسی پنجاه درصد کاهش یابد. به عبارت دیگر باید میزان مصرف شکر توسط مردان در روز به نه قاشق چای خوری معادل سی و پنج گرم کاهش یابد. این رقم درباره زنان باید به شش قاچاق چای خوری معادل بیست و پنج گرم تقلیل پیدا کند. گرایش به مصرف شکر به شکل ساده یا شکلهای ترکیبی مختلف از قبیل مربا و امثال آن در خانواده های انگلیسی افزایش چشمگیری داشته و همین مسئله نگران کننده شده است. 
 
دو سوم بزرگسالان و یک سوم کودکان انگلیسی با مشکل اضافه وزن و چاقی مفرط دست به گریبان هستند. کاهش مصرف شکر سبب می شود میزان کالری مصرفی کاهش یابد. مقابله با پرخوری نیز دیگر راه حل مطرح در این زمینه است. مصرف شکر و مواد قندی با مشکلات جدی از قبیل فساد دندان همراه می شود. بیست و پنج درصد کودکان پنج ساله انگلیسی با مشکل خرابی دندان مواجه هستند. 
 
کارشناسانی که به دولت انگلیس درباره مصرف مواد قندی هشدار داده اند گفته اند باید مقررات کاهش مصرف قند در موادی نیز به اجرا گذاشته شود که افزودنی قندی دارند. آب میوه ها در این زمره قرار دارند. قند موجود در میوه های طبیعی و شکر مشمول این ملاحظه نیست. 
 
برخی از پزشکان می گویند باید برای نوشیدنی های قنددار ، مالیات سنگین وضع شود اما تولید کنندگان این مواد، این کار را اشتباه می دانند.راه حل ساده برای مقابله با مصرف زیاد شکر و مواد قندی، خوردن میوه به جای شکلات و امثال آن یا نوشیدن آب به جای نوشیدنی های قنددار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha