رییس سازمان غذا و دارو به سوال ایسنا درباره برنامه وزارت بهداشت در زمینه جمع‌آوری داروهای مازاد در منازل بویژه داروهای گران قیمت پاسخ داد.

برنامه وزارت بهداشت برای جمع‌آوری داروهای مازاد از منازل چیست؟

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو به سوال ایسنا درباره برنامه وزارت بهداشت در زمینه جمع‌آوری داروهای مازاد در منازل بویژه داروهای گران قیمت پاسخ داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه وزارت بهداشت در زمینه جمع‌آوری داروهای مازاد در منازل بویژه داروهای گران قیمت، با توجه به تاکید این وزارتخانه بر تجویز و مصرف منطقی دارو و همچنین بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: جمع‌آوری داروهای مردم به صورت روتین مجاز نیست؛ چرا که شرایط نگهداری داروها در منازل مشخص نیست.

وی افزود: بیماران باید نسبت به سلامت فرآورده‌ای که مصرف می‌کنند، اطمینان داشته باشند، بنابراین در هیچ جای دنیا جمع آوری فرآورده‌های دارویی برای ورود مجدد به چرخه توزیع رسم نیست در ایران هم همین طور است.

دیناروند در توضیح زمان‌هایی که نیاز می‌شود تا داروهای مازاد از منازل مردم و بیماران جمع‌آوری شود، گفت: گاهی در بحران‌ها و مواقعی که مشکلی ایجاد می‌شود، می‌توان از این داروهای مازاد در منازل استفاده کرد که البته در سال‌های اخیر کمتر این چنین موردی برای کشور ما پیش آمده است.

وی افزود: به هر حال در زمان‌ بحران‌هایی مانند زلزله، جنگ و ... که ممکن است نیاز فوری به داروهایی که در دسترس نیست، پیش آید، می‌توان از کمک‌های مردمی استفاده کرد.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: اما ما قصدی برای جمع آوری این داروها و ورود به چرخه مصرف مردم نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha