نعمت احمدی با اشاره به مصوبه ای که در جلسه اخیر مجلس به تصویب نمایندگان مجلس رسید، بیان کرد: امر قانون گذاری بسیار دشوار و حساس است و نباید با سهل انگاری موجبات تمسخر آن فراهم شود.

تصویب طرح ممنوعیت پیشگیری از بارداری یک طنز گزنده است

سلامت نیوز: نعمت احمدی با اشاره به مصوبه ای که در جلسه اخیر مجلس به تصویب نمایندگان مجلس رسید، بیان کرد: امر قانون گذاری بسیار دشوار و حساس است و نباید با سهل انگاری موجبات تمسخر آن فراهم شود.

نعمت احمدی با اشاره به تصویب کلیات طرح ممنوعیت پیشگیری از بارداری و ورود این قانون به حریم شخصی مردم، به پانا اظهار کرد: صرف نظر از ورود به حریم شخصی، باید یک قانون مورد نیاز جامعه باشد و امکان اجرای آن را داشته باشیم. یعنی در پی قانونی باشیم که خلا آن در جامعه احساس شود.

وی با تکید بر این مطلب که ما باید قوانین پایدار داشته باشیم ادامه داد: قانون محصول زندگی اجتماعی است و زمانی که در بخشی از اجتماع یک خلا وجود داشته باشد، برای پر کردن آن خلا و جلوگیری از گسترش آن قانون گذاری می کنیم. یعنی قانون باید نیاز زندگی اجتماعی باشد. اگر این نیاز احساس شد، قانون را تصویب و براساس آن جامعه را اداره می کنیم.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: این مطلبی که آقایان هفته گذشته در مجلس تصویب کردند، طنزی گزنده را پشت خود دارد و ناشی از عدم اطلاع و اشراف این مجموعه - نمایندگان مجلس- به واقعیت های جامعه است. اگر بخواهید فضای مجازی و اینترنت را در این خصوص مورد بررسی قرار دهید، خواهید دید که چقدر این موضوع ملعبه و مسخره و آلت دست مخاطب اینترنتی قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که قانون وضع کردن باید امکان اجرا داشته باشد تصریح کرد: این در حالی است که این قانون اصلا امکان اجرا ندارد. یادم است یک زمانی همین نمایندگان مجلس طرحی دادند که حاکی از ممنوعیت فروش سیگار در فروشگاه ها بود که البته به صحن نیامد. من همان زمان مطلب نوشتم با این مضمون که چرا طرحی می نویسید که نتوانید آن را اجرا کنید؟ چرا مردم را تشویق به قانون شکنی می کنید؟

احمدی افزود: مگر همین الان در مورد سقط جنین قانون نداریم؟ این کاردر کشور ما آزاد نیست و جز در شرایط خاص و ویژه ای که پزشک می تواند اعلام کند، ممنوع است. مهمتر از آن مگر قاچاق مواد مخدر مگر در کشور وجود ندارد که حکم اعدام برای آن موجود است؟

وی یادآور شد: ما نباید قوانینی بنویسیم که صرف نظر از اینکه امکان اجرای آن را نداریم، نیاز جامعه ما هم نیست. نیاز جامعه ما تقلیل سن ازدواج است که اکنون به بالای 30 سال رسیده است. الان درد جامعه ما این است که به دلیل اجبار و بر اساس نیاز جامعه، تک فرزندی در حال متداول شدن است.

این حقوقدان با بیان اینکه مجرد زندگی کردن در کشور ما در حال افزایش است اظهار داشت: این فاجعه ای است که پسران و دختران ازدواج نکرده در حال جداشدن از خانواده هایشان هستند و به تنهایی زندگی می کنند. تورم فاجعه است؛ چرا نمی خواهیم کارشناسی با قضیه برخورد کنیم؟ چرا می خواهیم مجلس را به محلی تبدیل کنیم که یک سری کاربر به خود اجازه دهند درباره مصوبه مجلس از واژه های نامناسبی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این قانون جنبه فعلیت پیدا نمی کند اذعان داشت: این طرح جز اینکه حرمت یک سیستم قانون گذاری با نام مجلس شورای اسلامی را از بین ببرد کاربرد دیگری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha