شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 114853

سلامت جسمی، داشتن بانک موی خوب و سن بالای 25 سال از جمله شرایط لازم برای کاشت موی سر هستند.

برای کاشت مو چه شرایطی لازم است؟

سلامت نیوز: سلامت جسمی، داشتن بانک موی خوب و سن بالای 25 سال از جمله شرایط لازم برای کاشت موی سر هستند.


حسین طباطبایی متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: کاشت مو عموما برای کسانی که موهای کم پشت دارند نسبت به کسانی که طاس هستند رضایت بخش نیست.

وی با بیان اینکه کاشت مو نیازمند شرایط خاصی است، گفت:‌ افرادی که دچار بیماریهای چون قند خون، کم خونی و اختلال ایمنی بدن هستند گزینه مناسبی برای پیوند نیستند.

وی افزود: داشتن بانک موی خوب مهمترین نکته در کاشت مو است کسانی که موهای پشت سر آنها بلند، ضخیم، تیره و پر پشت است در کاشت مو موفق‌ترند چرا که موهای پشت سر به هورمونها کمتر حساس است و نمی‌ریزد.

وی اضافه کرد:‌ برای کاشت مو سن فرد باید بالای 25 سال باشد چرا که در این سن روند ریزش مو کند شده و کاشت موثرتر خواهد بود.

وی افزود: سطح اجتماعی فرد نیز عامل مهمی برای کاشت مو است چرا که موی کاشته شده نیازمند صرف وقت و مراقبت بهداشتی است تا از عفونت جلوگیری شود همچنین مصرف داروهای رقیق کننده خون که باعث خونریزی در ناحیه کشت می‌شود از دیگر عوامل عفونت است.

طباطبایی اذعان داشت: کاشت مو عمدتا برای افرادی به کار برده می‌شود که به هر دلیلی دچار طاسی درجه 5و6 شده‌اند و امکان رشد مجدد موها وجود ندارد.

وی افزود: در افرادی که موهایشان کم پشت است کاشت مو چندان موثر نیست چرا که اولا قرار دادن مو لابه لای موهای دیگر دشوار است و ثانیا امکان کاشت زیاد مو وجود ندارد و در نتیجه فرد رضایت کامل نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: درخانم‌ها عمدتا فقط موهای بالای سر کم پشت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ehsan ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    سلام من هم دو ماه کاشت انجام دادم خیلی راضیم باورم نمیشد موهام اینجوری شه درست مثل حسیه که سبزه های سفره 7سین جوونه میزنه، البته به جایی هم که مراجعه میکنید بستگی داره من ازجایی که رفتم خیلی راضیم