بسیاری از افراد درد قفسه سینه و سوزش سردل را با سکته قلبی اشتباه می‌گیرند در حالی که درد گرفتن قفسه سینه در سکته قلبی با سایر دردهای مربوط به قفسه سینه متفاوت است.

درد قفسه سینه را با سکته قلبی اشتباه نگیرید

سلامت نیوز: بسیاری از افراد درد قفسه سینه و سوزش سردل را با سکته قلبی اشتباه می‌گیرند در حالی که درد گرفتن قفسه سینه در سکته قلبی با سایر دردهای مربوط به قفسه سینه متفاوت است.

رضا کرمی ابرده متخصص قلب و عروق درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: حمله یا سکته قلبی عارضه‌ای بسیار جدی و شایع است و علائم و عوارض آن ممکن است با برخی از بیماریها و نارسا اشتباه گرفته شود.

وی با بیان اینکه درد قفسه سینه می‌تواند نشانه یک عارضه جدی قلبی باشد تصریح کرد: البته هر نوع درد قفسه سینه لزوما به معنای عارضه قلبی و عروقی مانند سکته قلبی نیست و در این زمینه باید بین علائم حمله قلبی و درد قفسه سینه شناخت کافی وجود داشته باشد.

کرمی ابرده تاکید کرد: بسیاری از افراد درد قفسه سینه و سوزش سردل را با سکته قلبی اشتباه می‌گیرند در حالی که  درد گرفتن قفسه سینه در سکته قلبی با سایر دردهای مربوط به قفسه سینه متفاوت است.

وی یادآور شد: حمله قلبی علاوه بر اینکه با سرگیجه و درد قسمت بالایی بدن همراه است بلکه موجب افزایش غیر عادی ضربان قلب به ویژه پس از انجام فعالیت بدنی و شرایط پر استرس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در هنگام سکته قلبی در ناحیه قفسه سینه احساس فشردگی و سنگینی به وجود می‌آید در حالیکه در سایر موارد درد قفسه سینه چنین حسی معمولا به وجود نمی‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha