یک شرکت آمریکایی نوعی ماکت انسان نما را در عرصه تحقیقات، آزمایشات و آموزش پزشکی ساخته است که توانایی گریه کردن، خونریزی و عرق کردن را دارد و می تواند یک حمله قلبی را شبیه سازی کند.

شرکت "میتی"، ماکتی انسان نما با عنوان iStan را توسعه داده است که می تواند در آزمایشات و آموزش پزشکی کاربردهای زیادی داشته باشد. این ماکت در حال حاضر برای آموزش پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان جوان دانشگاه پورت اسموث انگلیس به خدمت گرفته شده است.

در این خصوص مقامات این دانشگاه اظهار داشتند: "یکی از مزایای این ماکت قابل حمل بودن آن است. همچنین در iStan  نوآوریهای زیادی به کار رفته است به طوری که این ماکت می تواند خون و دیگر مایعات آلی مثل ادرار، عرق و اشک را از بدن خود خارج کند. این ویژگی می تواند در آموزش دانشجویان پزشکی و پرستاری بسیار مفید باشد."

براساس گزارش "اسکای نیوز"، این ماکت در حدود 65 هزار یورو قیمت دارد و تنها در کلاسهای دانشگاه استفاده نمی شود بلکه قرار است وارد بافتهای واقعی مثل صحنه سازی تصادفات رانندگی و یا بازسازی صحنه سقوط از بلندی هم شود.

این ماکت می تواند یک حمله قلبی و یا درد ناشی از فعالیتهای دندانپزشکی را شبیه سازی کند. همچنین می تواند علاوه بر خونریزی خارجی، خونریزی داخلی نیز داشته باشد. این ماکت ضربان قلب هم تولید می کند و بنابراین دانشجویان می توانند تجربه اندازه گیری فشارخون را روی این ماکت کسب کنند.

استخوانهای iStan اسکلتی شبیه به اسکلت انسان را تشکیل می دهند. این ماکت در دو نسخه زن و مرد در دسترس است و نسخه زن آن حتی می تواند یک دوره بارداری را برای دانشجویان دوره تخصص زنان و زایمان شبیه سازی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha