رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به میزان قابل توجهی دغدغه مالی بیماران را کاهش داده است.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به میزان قابل توجهی دغدغه مالی بیماران را کاهش داده است.

حمید درفشی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید است که اجرای صحیح آن می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش سلامت مردم داشته باشد.

وی افزود: با اجرای این طرح زمینه برای حل سایر مشکلات موجود در حوزه سلامت نیز فراهم می‌شود و اعتماد مردمی به دولت برای رفع سایر مشکلات کشور نیز افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کاهش هزینه بیماران بستری شده در بیمارستان از 40 درصد به 10 درصد، رایگان شدن هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و تامین تمام نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیمار از سوی بیمارستان از مهم‌ترین نتایجی است که اجرای طرح تحول سلامت به دنبال داشته است.

درفشی با بیان این‌ که حمایت مالی از شهروندان در پرداخت هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است، گفت: ارتقاء سلامت جامعه و درمحوریت قرارگرفتن اقشار آسیب‌پذیر مناطق محروم از ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت در آینده‌ای نزدیک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ادامه داد: زیربنای اجرای این طرح در حوزه درمان با هفت بسته خدمتی آغاز شده است که کاهش هزینه‌های درمانی در اورژانس و بستری شدن در بیمارستان‌های دولتی زیر پوشش بیمه‌های پایه، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با افزایش میزان دریافتی آنان، حضور پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌ها، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت، ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستان‌ها و ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن از مهم‌ترین این خدمات به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به مردم نقش مهمی در پیشرفت طرح تحول سلامت خواهد داشت لذا از رسانه‌ها انتظار می‌رود که با آگاه‌سازی مردم، کارکردهای این طرح را به مردم بشناسانند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه از زمان آغاز اجرای طرح تحول سلامت روسای بیمارستان‌ها با جدیت کامل این طرح را دنبال می‌کنند و روند اجرای طرح بسیار مطلوب است لذا امیدواریم با تلاش بی‌وقفه مسئولین تحقق این مهم به نحو احسن صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha