عضو انجمن علمی جراحان گوش و گلو و بینی ایران با بیان اینکه تعداد جراحی های زیبایی بینی در مردان رو به افزایش است، گفت:این آمار طی 5 تا 10 سال اخیر حدود 15 تا 20درصد افزایش یافته است.

قبل از 20 سالگی جراحی بینی ممنوع

سلامت نیوز: عضو انجمن علمی جراحان گوش و گلو و بینی ایران با بیان اینکه تعداد جراحی های زیبایی بینی در مردان رو به افزایش است، گفت:این آمار طی 5 تا 10 سال اخیر حدود 15 تا 20درصد افزایش یافته است.

دکتر محمد مهدی طرزی امروز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت جراحی بینی در ایران پرداخت و اظهار داشت:مقوله زیبایی از جمله موضوعاتی است که باعث شده تا نسل جوان امروز ما گرایش بیشتری به عمل جراحی زیبایی داشته باشد.

وی ادامه داد:درحال حاضر جراحی بینی در کشور علمی تر و کم خطر تر از گذشته انجام می شود، به طوری که در جراحی بینی در سال های گذشته شاخص آن کوچک کردن بینی بود اما امروزه علاوه بر زیبایی و کوچک کردن، تقویت کردن بینی و رفع نقاط ضعف آن نیز مورد توجه جراحان قرار می گیرد.

به گفته وی عارضه تنگی نفس، آبریزش بینی،گرفتگی صدا، تو بینی حرف زدن با توجه به نوع جراحی هایی جدیدی که در کشور انجام می شود به حداقل رسیده است.



***ایران رتبه اول جراحی بینی در جهان

متخصص و جراح پلاستیک با بیان اینکه استقبال از جراحی بینی در کشور رو به افزایش است، اظها رداشت:در حال حاضر ایران رتبه اول جراحی بینی را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آن کشور ترکیه قرار دارد.

طرزی یکی از دلایل افزایش جراحی بینی بین ایرانیان را غیر متناسب بودن بینی با سایر اجزای صورت دانست و گفت:بینی به عنوان شاخص زیبایی محسوب می شود و از همین رو خیلی از افراد گرایش به جراحی زیبایی بینی پیدا می کنند.

وی افزود:جراحی افتادگی پلک نیز دومین جراحی زیبایی در کشور محسوب می شود.



*** سن و زمان جراحی بینی

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای جراحی بینی هنگامی است که صفحات رشد استخوانی بسته شده باشد، ادامه داد:صفحات رشد استخوانی در دختران 17 و در پسران 18 سالگی بسته می شود و از این رو بهترین سن در دختران برای جراحی بینی 20 تا 25سالگی است که شاخص استخوانی و پوستی مناسبی را دارند.

طرزی اضافه کرد:در پسران حدود 22 تا 27 سالگی بهترین سن برای جراحی بینی است.

وی اضافه کرد:در حال حاضر دختران ایرانی در سن 20 تا 22 سالگی خواهان جراحی بینی هستند و در برخی از شرایط کمتر از این سن نیز به پزشکان مراجعه می کنند.

عضو انجمن علمی جراحان گوش و گلو و بینی متذکر شد، جراحی بینی در برخی از اقوام ایرانی مضموم شمرده شده که هنوز نیز مخالف چنین کارهایی هستند.

طرزی با اشاره به اینکه بسیاری از دختران و پسران بدون نیاز به جراحی بینی به پزشکان مراجعه می کنند، گفت :این افراد اغلب به خاطر مشکلات اجتماعی و روانی که دارند احساس می کنند که با جراحی بینی می توانند بر مشکلات غلبه کنند و بیشتر جلب توجه خواهند کرد که چنین طرز تفکری درست نیست.

به گفته وی 15 تا 20 درصد داوطلبان جراحی بینی، بعد از مشاوره هایی که با پزشکان می کنند از جراحی بینی انصرف می دهند.

طرزی همچنین یاد آور شد:در کشور سه گروه از پزشکان ( جراحان گوش و گلو و بینی، پلاستیک و فک و صورت) هستند که حق جراحی بینی را دارند و سایر پزشکانی که اقدام به جراحی بینی می کنند کار غیرقانونی انجام می دهند و اگر شکایتی از سوی بیماری صورت بگیرد پروانه مطب شان باطل می شود.

وی به شکایت های جراحی زیبایی اشاره کرد و گفت:شکایت زیبایی همیشه در صدر شکایت های پزشکان قرار گرفته است البته آمار نشان می دهد که شکایت نسبت به سال های قبل حدود 2تا 3 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت:افرادی که جراحی بینی آنان ایراد یا نقصی دارد می توانند مجدا برای جراحی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha