رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: در طرح تحول سلامت نظام پرداخت ها بازنگری شده و نظام پرداخت ها تغییر می کند.

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: در طرح تحول سلامت نظام پرداخت ها بازنگری شده و نظام پرداخت ها تغییر می کند.

یعقوب جعفری در گفت و گو با پانا، با اشاره به اهمیت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا کنون اجرا نشده لذا نامه ای را به مجلس و رئیس جمهوری ارسال کردیم تا این قانون هر چه سریعتر اجرا شود.


رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد:هم اکنون در حال پیگیری برای آغاز قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم که امیدواریم پس از 7 سال اجرا شود.


وی با بیان اینکه 140 هزار نیروی پرستار در کشور وجود دارد، گفت: البته این تعداد برای کل مراکز درمانی دولتی و خصوصی ما کافی نیست و ما به نیروی پرستار نیاز داریم که برای رفع این مساله بکارگیری دانشجویان ترم 6 به بالای پرستاری در بالین و ابلاغ جذب نیروهای قراردادی در بخش های بیمارستانی دانشگاه های علوم پزشکی انجام شده است.


جعفری در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و نظام پرداخت ها در این طرح گفت: با توجه به رایزنی هایی که داشتیم قرار است نظام پرداخت‌ ها نیز تغییر کند، به طوری که در این طرح سعی شده تعرفه ‌ها به ‌گونه ‌ای پرداخت ‌شود تا کمترین ضرر متوجه کادر درمانی بیمارستان‌ ها شود ضمن اینکه نظام پرداخت کارکنان حوزه سلامت که دغدغه اصلی پرستاران است نیز بازنگری می شود.


وی کمبود نیرو و افزایش حجم کاری کادر سلامت بویژه پرستاران را از دیگر مشکلات اجرایی شدن طرح تحول در نظام سلامت عنوان کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت در دریافتی ها نیازمند پیش بینی زیرساخت های اجرای طرح تحول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha