نتایج بررسی های جدید نشان می دهد، مصرف فراوان میوه و سبزی های تازه و غلات سبوس دار، مانع از بروز بیماری های مزمن می شود.

سلامت نیوز: نتایج بررسی های جدید نشان می دهد، مصرف فراوان میوه و سبزی های تازه و غلات سبوس دار، مانع از بروز بیماری های مزمن می شود.

به گزارش سایت «هلث نیوز»، این تحقیق که توسط دانشگاه ادیلاید انجام شده است برای نخستین بار ارتباط بین برنامه غذایی و یازده نوع بیماری مزمن از جمله کم خونی، فشارخون بالا، دیابت، آرتریت، هپاتیت، بیماری قلبی عروقی، آسم، سکته مغزی، شکستگی، کلسترول بالا و سرطان را بررسی می کنند. نتیجه این بررسی نشان می دهد، افرادی که مصرف بالای میوه و سبزی دارند، کمتر دچار بیماری های مزمن می شوند.اگرچه ارتباط بین تغذیه سالم و پیش گیری از بیماری ها امری ثابت شده است اما این اولین بررسی است که نشان می دهد تغذیه ناصحیح در بروز بیماری های مزمن نقش دارد.

طی تحقیق ۵ ساله روی بیش از هزار داوطلب چینی، مشخص شد آن دسته از داوطلبانی که به طور متوسط روزی ۵۷ گرم میوه مصرف می کردند دچار بیماری مزمن نشدند. همچنین داوطلبانی که علاوه بر گندم و برنج، غلاتی چون جودوسر، ذرت، ذرت خوشه ای، چاودار، جو و ارزن نیز مصرف می کردند، شرایط جسمی بهتری داشتند. زیرا این مواد غذایی، سرشار از فیبر است. مصرف روزانه مواد مغذی چون آهن، منیزیم، فسفر، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین B1 در حفظ سلامت بدن نقش موثری دارد.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha