شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 114877

ازدواج موفق به دلیل افزایش امید به زندگی و کاهش اضطراب و ناراحتی مانع ابتلای افراد به بیماری افسردگی می‌شود.

ازدواج موفق سپری در برابر حملات افسردگی

سلامت نیوز: ازدواج موفق به دلیل افزایش امید به زندگی و کاهش اضطراب و ناراحتی مانع ابتلای افراد به بیماری افسردگی می‌شود.


آرش میراب زاده روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه تنهایی عامل روانی است که فرد را مستعد ابتلا به بیماری افسردگی می‌کند، افزود: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ازدواج موفق مانع ابتلای افراد به بیماری افسردگی می‌شود چرا که در پی آن مشکلات بین دو نفر تقسیم شده و ضمن اینکه اضطراب و ناراحتی را به حداقل می‌رساند موجب افزایش امید به زندگی در افراد خواهد شد.
 
وی در ادامه با یادآوری این موضوع که ازدواج ناموفق می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری افسردگی در افراد را افزایش دهد، تصریح کرد: زندگی در کنار فردی که با او تفاهم نداشته باشیم می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و موجب ابتلا به بیماری افسردگی در فرد شود.
 
میراب زاده نقش ژنتیک را در ابتلا به بیماری افسردگی را بسیار مهم تلقی کرد و یادآور شد: نقش ژنتیک در ابتلا به افسردگی یا اختلالات دوقطبی که یک سر آن افسردگی قرار دارد بسیار مهم است و چنانچه  یکی از والدین مبتلا به افسردگی باشد 25 درصد احتمال ابتلا به افسردگی یا اختلالات دو قطبی برای فرزند وجود دارد.
 
همچنین، چنانچه پدر و مادر هر دو مبتلا به افسردگی باشند 75 درصد احتمال ابتلا به افسردگی یا اختلالات دوقطبی در فرزند وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha