پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11488

محققان علوم پزشکی اعلام کردند اشخاصی که به عفونت ناشی از کرم های انگل مبتلا هستند در برابر ویروس ایدز حساس ترند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک ، محققان با بررسی میمون های آفریقایی که دچار عفونت ناشی از نوعی کرم انگل به نام شیستوزومیازیس بودند دریافتند آنان دربرابر ویروس ایدز حساس ترند و بیشتر از میمون های سالم به ایدز مبتلا می شوند.

بیماری انگلی شیستوزومیازیس نزدیک به دویست هزار نفر مبتلا در سراسر جهان دارد.

هشتاد درصد از مجموع‌ سی وشش میلیون‌ و هشتصد هزار بیمار مبتلا‌ به‌ ویروس‌ ایدز در دنیا از طریق‌ تماس‌ جنسی‌ به‌ این‌ بیماری‌ گرفتار شده‌ اند و بقیه‌ از راههای‌ دیگر مانند سرنگ‌ آلوده‌ مشترک‌‌ خون‌ و از مادر به‌ جنین‌ است‌‌.

به گفته ‌محققان اپیدمی‌ ایدز از سال‌ هزار و نهصدو هشتاد ویک در دنیا به‌ وجود آمد و تاکنون‌ حدود شصت وپنج میلیون‌ نفر در دنیا به‌ این‌ بیماری‌ و ویروس‌ آن‌ مبتلا‌ شده‌ اند که‌ بیش‌ از بیست و پنج میلیون‌ نفر آنها تاکنون‌ به‌ علت‌ این‌ بیماری‌ جان‌ خود را از دست‌ داده‌ اند و بر اساس‌ آخرین‌ آمار موجود اکنون‌ سی وشش میلیون‌ و هشتصد هزار نفر بیمار و فرد آلوده‌ به‌ ویروس‌ ایدز در دنیا زندگی‌ می‌ کنند‌.

‌بیست وچهار میلیون‌ و پانصد هزار نفر این‌ بیماران‌ در جنوب‌ صحرای‌ آفریقا زندگی‌ می‌ کنند‌ هفت میلیون‌ و ششصد هزار نفر آنها در آسیا هستند و بر اساس‌ آخرین‌ آمار سازمان‌ بهداشت‌ جهانی‌ هندوستان‌ با باداشتن‌ پنج میلیون‌ و هفتصد هزار فرد مبتلا‌ به‌ ویروس‌ ایدز بیشترین‌ جمعیت‌ این‌ بیماران‌ را در دنیا دارد و پس‌ از آن‌ آفریقای‌ جنوبی‌ با پنج میلیون‌ و پانصد هزار بیمار است‌‌ .

آخرین‌ آمار سازمان‌ بهداشت‌ جهانی‌ نشان‌ می‌ دهد که‌ در سال‌ گذشته‌ چهار میلیون‌ و یکصد هزار نفر به‌ ویروس‌ ایدز مبتلا‌ شده‌ اند و دو میلیون‌ و هشتصد هزار نفر نیز طی‌ سال‌ دوهزار وپنج میلا‌دی‌ بر اثر این‌ بیماری‌ جان‌ خود را از دست‌ داده‌ اند‌ ‌فقط پنج درصد بیماران‌ ایدز به‌ دارو دسترسی‌ دارند .

محققان می گویند شش میلیون‌ و پانصد هزار فرد آلوده‌ به‌ ویروس‌ ایدز در دنیا نیازمند داروهای‌ گران‌ قیمت‌ این‌ بیماری‌ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha