سلامت نیوز: فوق تخصص ریه گفت: افزایش آلودگی هوا طی سالیان اخیر در پایتخت منجر به افزایش ابتلا به بیماری های مزمن ریوی نظیر برونشیت مزمن شده که هم اکنون 20درصد از افراد بزرگسال جامعه گرفتار آن هستند.

دکتر منوچهر مشتاقی در گفتگو با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: به رغم مصرف داروهای مربوطه برای این بیماری مردم خیلی آزار و اذیت می شوند.

وی مصرف کنندگان سیگارودخانیات را در معرض ابتلا به برونشیت مزمن دانست و گفت: در حال حاضر شیوع استفاده از قلیان میان جوانان به شدت رواج یافته است که این امر آنان را متوجه آسیب های بسیاری خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: متأسفانه در اماکن تفریحی كشوروبرخی رستوران ها ارائه قلیان نیز رواج دارد در حالی که عوارض مصرف پک قلیان برابر با100نخ سیگار است.

وی با اشاره به این که استعمال کنندگان سیگار پس از 10 سال به برونشیت مزمن مبتلا می شوند گفت: همچنین با قرار گرفتن در محیط های آلوده و افزایش آلودگی شانس ابتلا به این بیماری افزایش خواهد یافت.

دكترمشتاقی، سرفه، خلط و در مواقع پیشرفته تنگی نفس را از علائم ابتلا به برونشیت مزمن دانست و هشدار داد: تأثیرگذاری این بیماری روی ریه و قلب زمینه ساز بیماری های قلبی مزمن خواهد شد.

وی با بیان این که تقریبأ 20درصد از افراد بزرگسال به این بیماری مبتلا هستند به خبرنگار شفا آنلاین گفت: دولت و کسانی که دلسوز و زحمتکش مردم اند باید با اعمال اقداماتی از رواج مصرف قلیان وسیگار میان جوانان جلوگیری کنند.

متخصص داخلی گفت: امیدواریم از این به بعد با توجه به نظر مثبت وزارت بهداشت نسبت به درمان بیماری ها، این مشکل نیزكاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha