بیماران کلیوی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هنوز فرانشیز می دهند.

چرا بیماران کلیوی با بیمه هم باید فرانشیز بدهند؟

سلامت نیوز: بیماران کلیوی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هنوز فرانشیز می دهند.

دبیر هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی از دو وزیر رفاه و بهداشت خواست تا بابت پرداخت فرانشیز بیماران کلیوی اعم از دیالیزی و پیوندی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی چاره ای بیاندیشند.

داریوش آرمان گفت: بیماران دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی ارتش بابت داروهایشان هیچ فرانشیزی پرداخت نمی کنند این در حالی است که همین بیماران اگر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی باشند باید فرانشیز پرداخت کنند.

وی به عنوان نمونه به داروی سلسپت به عنوان یکی از پرمصرف ترین داروهای بیماران پیوند کلیه اشاره کرد و اظهارداشت: بیمار پیوندی تحت پوشش خدمات درمانی نه تنها باید فرانشیز بپردازد بلکه درصد این فرانشیز هم برای او بیشتر شده است.

نامبرده در توضیح اظهاراتش گفت: هر بسته 50 عددی سلسپت ، قبلا یکصد هزار تومان قیمت داشت و بیمار تحت پوشش خدمات درمانی نیز 10 درصد فرانشیز می پرداخت که در زمان حاضر این دارو افزایش قیمت یافته است و 175 هزار تومان قیمت دارد اما بیمار به جای 10 درصد فرانشیز باید 13 درصد بپردازد.

دبیر هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت : بیمار پیوند کلیه به علت اینکه این عضو پیوندی اش در اصطلاح « پس » نزند مجبور است هر روز پنج عدد قرص سلسپت را مصرف کند و به عبارت دیگر هر 30 روز به 150 عدد قرص نیاز دارد.

آرمان اظهار داشت: این قرص فقط بخشی از قرص های مصرفی بیماران یاد شده را تشکیل می دهد و بیمار پیوندی مجبور است بابت داروهایی از جمله سیتوگان ، سوپر یمون و سایتو سپت هم فرانشیز بپردازد .

وی گفت : همچنین اگر بیمار تحت پوشش بیمه خدمات درمانی به عنوان مثال به جای داروی تجویزی سلسپت ، بخواهد با هماهنگی پزشکش سیتوگان مصرف کند مجبور است مابه التفاوت قیمت دو داروی یاد شده را هم بپردازد.

دبیر هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت : بیماران دیالیزی تحت پوشش این بیمه هم به رغم اینکه جزء بیماران خاص به شمار می آیند باید فرانشیز بپردازند.

آرمان با بیان اینکه چالش بیماران کلیوی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی با مسوولان این بیمه چند سالی است که به قوت خود باقی است از دو وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر رفاه خواست تا برای رفع مشکل بیماران یاد شده چاره ای بیاندیشند.

وی گفت : مسوولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی بارها با مسوولان پیشین بیمه خدمات درمانی در رابطه با برداشتن فرانشیز برای بیماران کلیوی وارد مذاکره شده اند اما مسوولان بیمه یاد شده فقط وعده و عید داده اند.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوی ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    1 0
    سلام بنده پیوند کلیه نمودم دارای دفترچه تامین اجتماعی هستم کجا از ما فرانشیز نمیگیرند از ماهم میگیرند الان در حدود 4 ماه هستش داروی سوپریمون پیدا نمیشه و سل سپت با پرداخت هزینه داده میشه وطبق بخشنامه خود تامین اجتماعی درصورت وجود داروی ارزان تامین اجتماعی اونو پرداخت میکنه ولی الان که داروی ارزان پیدا نمیشه ما به ازای 240 عدد سل سپت باید 130000 تومان پرداخت کنیم همش دروغ و وعده های توخالی دزدی مملکتو فرا گرفته اون وقت ما دارو پیدا نمکنیم الهم عجل لولیک الفرج